Ferrari F10 - Změny provedené na voze v Německu a v Maďarsku

Alonso, Fernando | foto: Scuderia Ferrari

Italská stáj zažila ve dvou závodech na Hockenheimringu a na Hungaroringu bodové žně a konečně sklidila ovoce v podobě 73 bodů za svou tvrdou práci a vyšší konkurenceschopnost. Více si ze dvou po sobě jdoucích závodech díky novému bodovém systému ještě nikdy neodvezla. Co se během nich změnilo na monopostu F10?

Německo – změny od Silverstone


1. Přepracované přední křídlo
2. Další úprava výfukového potrubí
3. Zadní podlaha – zdvojení otvoru pro lepší proudění vzduchu k difuzoru
4. Modifikace difuzoru
5. Nové mapování motoru kvůli lepšímu využití horkých výfukových plynů v oblasti difuzoru

Přední křídlo

Bočnice předního křídla jsou odlišně tvarovány. Zakončení je více prohnuté, spodní část je rovněž vyboulenější (směrem ven) kvůli rozšíření proudu vzduchu, zvětšení jeho množství, které se dostává pod křídlo s cílem zvýšit přítlak na přídi.

Zadní část vozu

Oproti Silverstonu byly výfuky zboku vykrojeny a během volných tréninků se v zadní části podlahy objevila také kovová ochrana proti přehřívání. V závodě ji ale kvůli snížení hmotnosti a lepšímu vyvážení nahradil tenký kryt z uhlíkových vláken.

Dodatečný otvor v zadní části podlahy


Ferrari použilo podlahu s dvojicí otvorů v podlaze za sebou v oblasti zadních kol místo dřívějšího jednoho. Cílem této úpravy je zvýšit množství vzduchu proudícího k bočním kanálům difuzoru.

Difuzor

Svislé boční kanály jsou nyní prohnuty více dovnitř, aby se dostalo více prostoru horkým výfukovým plynům na zádi v zájmu zvýšení přítlaku díky nové filozofii zakončení výfukového potrubí.

 

Maďarsko – změny od Německa


1. Úpravy pohyblivé části předního křídla
2. Odebrání systému F-kanálu
3. Úprava zadní části vozu a chlazení kvůli odstranění F-kanálu
4. Výřezy navíc ve spodní části krytu motoru s ohledem na lepší chlazení vozu, Gurneyho klapka na
   zadní straně krytu výfuků
5. Otestování žebrování po stranách kokpitu ve snaze zvýšit efektivitu chlazení (pouze v pátečních trénincích)

Přední křídlo

Vyboulenina v bočnici, v níž se ukrývaly součástí mechanismu pro změnu polohy klapky předního křídla, v Maďarsku zmizela. Poprvé se objevila v Silverstone na novém křídle obsahujícím tři profily. Ferrari tedy sáhlo k další změně v mechanismu ovládajícímu náklon klapek.

Změny na zádi
Tým zvětšil zadní centrální otvor a pro lepší chladící účinek na horkém Hungaroringu a přidal další vykrojení směrem vzhůru.

Bočnic v oblasti výfuků bylo dále zakončeny Gurneyho klapkou, která urychluje proudění vzduchu na zádi a dochází tak k lepšímu odvodu tepla.

Zadní křídlo po odstranění F-kanálu
I přesto, že Hungaroring se z hlediska potřeby vysokého přítlaku velmi podobá Monaku, Ferrari zkoušelo F-kanál s jeho možným nasazením do závodu, zatímco v Monaku jej jasně škrtlo již před závodním víkendem.

Důvodem může být to, že F-kanál přispívá ke zvýšení maximální rychlost na poměrně dlouhé cílové rovince na Hungaroringu, na jejímž konci se také nachází jediné vhodné místo pro předjíždění. Nakonec se však Scuderia rozhodla závodit bez něj, k čemuž možná přispěly  také problémy s vysokými teplotami pod kapotou - při použití F-kanálu by nemohli použít větší otvory v  její zadní horní části (viz výše).

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 2 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy