Asijské proměny McLarenu MP4-25

McLaren | foto: McLaren

V dnešním technicky zaměřeném článku se ohlédneme zpět za tím, jak se měnil monopost McLaren MP4-25 během závodních víkendu v Malajsii a v Číně.

Malajsie - Změny na voze po Austrálii

1. Chladící výřez v bočnici na obou stranách (ne pouze na pravé jako v Melbourne)
2. Žebrování pouze na levé straně kokpitu
3. Symetrická kapotáž kolem výfuku místo asymetrické
4. Drobné úpravy difuzoru
5. Úprava podlahy pod nosem
6. Nové prvky zavěšení pro zlepšení výkonnosti v kvalifikaci, které usnadňují nastavení světlé výšky

McLaren přivezl do Malajsie pár nových dílů a obzvlášť dbal na to, aby pokryl nároky monopostů na chlazení. Silný motor Mercedes společně s F-kanálem daly McLarenu na dlouhých sepangských rovinkách doslova křídla – MP4-25 dominoval maximálním dosahovaným rychlostem.

V Sepangu také britská stáj nasadila novou jednodušší podlahu, které chybí boční okraje.

Difuzor


Malajsie


Čína

Upravený difuzor v Sepangu obsahoval užší mezipatro (1) kvůli zvýšení podtlaku a přepracované zakončení přesahující části mezipatra (2), které umožnili lepší cirkulaci vzduchu poblíž vnitřní části zadních kol.

 

Čína - Změny na voze po Malajsii

1. Zrušeno žebrování na levé straně kokpitu
2. Výřez v bočnici pouze na levé straně
3. Asymetrická kapotáž v oblasti výfuků

Zadní kapotáž
V Číně tým z Wokingu zkoušel symetrickou záď, nakonec se ale rozhodl závodit s asymetrickou konfigurací podobnou jako v Melbourne – se zvětšeným otvorem kolem levého výfuku.


Verze z tréninků (vlevo), závodní verze (uprostřed) a pro srovnání starší z Malajsie (vpravo)

K čemu je taková asymetrie dobrá? Většina elektroniky vozu MP4-25 a olejové čerpadlo se totiž nacházejí uvnitř levé bočnice, proto jsou v této části také vyšší nároky na chlazení.

V horkých závodech jako byly ty v Sákhiru a v Sepangu je správné chlazení nejvyšší prioritou. Naopak v chladnějších podnicích (Melbourne, Čína) tým zvolil asymetrické řešení - menší otvor na pravé straně, kde jsou nižší nároky na chlazení – čímž dochází ke kýženému poklesu aerodynamického odporu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy