Magneti Marelli momentálně dodává elektromotory a řídící jednotky Ferrari a Renaultu, KERS obou týmů se tak liší především v použitých bateriích. Obojí firma už od počátku navrhovala s ohledem na vysokou míru přizpůsobivosti, nic tedy nebrání tomu, aby se úložištěm energie stal i setrvačník. Protože je vývoj vysokorychlostního setrvačníku mimořádně náročnou záležitostí, přizvali si ke spolupráci britskou firmu Flybrid, která už vlastní KERS se setrvačníkem vyvíjela, údajně ve spolupráci s Hondou. Podobné řešení navíc připravuje i pro sériové použití ve vozech Jaguar.
Setrvačník uložený ve vakuové komoře bude vyroben z karbonového kompozitu a při
60 000 otáčkách za minutu by měl uložit až 600 kJ energie, výstupní výkon má být 60 kW (82 koní). Hodnoty se však budou mírně lišit v závislosti na konkrétním použití, systém nebude vyhrazen jen pro Formuli 1. Celý KERS by měl vážit přibližně 20 kg včetně malé pumpy, která bude udržovat vysoký stupeň vakua setrvačníku.
Výhodou setrvačníku proti běžnějším bateriím je jeho dlouhá životnost, stálá kapacita (baterie neustálým nabíjením a vybíjením rychle degradují) a nízké nároky na chlazení. Efektivita kompletního systému by měla dosahovat 80 %, což je razantní skok proti 70 %, které momentálně deklaruje Renault.
Chystá se další KERS se setrvačníkem
Räikkönen, Kimi | foto: Scuderia Ferrari
Italská firma Magneti Marelli, která dodává některé komponenty KERSu týmům Ferrari a Renault spojila síly s britským Flybridem, specialistou na vysokorychlostní setrvačníky. Výsledkem má být KERS podobný tomu, který vyvíjí Williams, ovšem dostupný všem týmům.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Bouřlivé počasí v Česku! Podle varování může spadnout až 70 milimetrů srážek
-
Jožo Ráž trvá na své nevině! Prozradil však, co ho mrzí
-
Jaký je Peter Pellegrini? Tohle víme o novém slovenském prezidentovi!
-
Slovensko má opět za prezidenta muže! Pellegrini složil slib a ujal se úřadu
-
Zuzana Čaputová končí jako prezidentka! Jak na ni Slováci budou vzpomínat?
-
Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?
-
Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"
-
Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?
-
FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček