Marko: Do Barcelony budeme mít vše vyřešeno. V čem tkví problém Red Bullu?

Daniel Ricciardo v závodě v Číně | foto: Red Bull Content Pool

Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko se v rozhovoru pro AMuS vrátil k Velké ceně Číny. S čím měli problémy a v čem se lišili vychvalovaný Max Verstappen a Daniel Ricciardo? Co rakouský tým trápí a kdy bude opět konkurenceschopný?

Dostali jste opět lekci?
Helmut Marko:
Po tréninkových cvičeních můžeme být spokojeni. Závod naštěstí začínal za mokra. Přáli jsme si, aby pršelo po celou dobu. V závodním režimu jsem totiž rychlejší. Ale stále nám chybí jedna sekunda k dobru.

Proč je Red Bull v závodě lepší?
HM:
S vyšším množstvím paliva v nádrži, a tudíž s vyšší hmotností, se pneumatiky dostávají rychleji a lépe do provozního rámce.

Co je obecně problémem?
HM:
Nemáme dostatek přítlaku. To je nyní prioritou. A samozřejmě nám také schází výkon.

Max Verstappen na dráze opět předvedl pěknou show. Co všechno ještě můžeme od toho kluka očekávat?
HM:
To je ten faktor Verstappen za mokra. Nejúžasnější je ale to, že v prvním kole nejen předjel polovinu pole, ale také že ještě počítal předjížděná auta. Bylo jich přesně devět. Max má neuvěřitelný závodní přehled. K souboji s Vettelem došlo žel s otupělými zbraněmi. Přední pneumatiky to už měly za sebou.

Max předjel v prvním kole 9 aut, všechna si je dokázal spočítat | foto: Red Bull Content Pool

Zadrželi jste při souboji Verstappena s Ricciardem dech?
HM:
Víme, že naši piloti jsou zodpovědní. Proto je spolu necháváme volně závodit. Ricciardo ho mohl předjet. Boxové zídky se už ptal na to, jak získat maximální výkon baterie. Verstappen měl problém, že jej Grosjean obíral o přilnavost přední nápravy. Haas byl pro nás na rovinkách zkrátka příliš rychlý.  Verstappen se na něj nedokázal pořádně dotáhnout.

Proč jste zvolili super-měkké pneumatiky místo měkkých?
HM: Měli jsme strach, že tvrdší pneumatiky za nízkých teplot nezahřejeme. Nejprve jsme doufali, že to s nimi projedeme. Jenže to nešlo. Verstappen je musel vyměnit, protože při souboji s Vettelem sjel brzdovou destičku. Zastávky ostatních nám pak automaticky nabídly prostor k zastávce. U Ricciarda jsme v průběhu neměli s pneumatikami žádný problém.

Proč?
HM:
Protože obě auta byla nastavena odlišně. Max spíše pro déšť, Daniel pro sucho. To vysvětluje dobrou výkonnost jednoho z nich na začátku a toho druhého na konci.

Daniel Ricciardo a Max Verstappen měli v Číně odlišné nastavené monoposty, čímž Marko vysvětluje rozdíly v jejich výkonnosti v různých fázích závodu | foto: Red Bull Content Pool

Jak si máme představit honbu za stažením náskoku v Milton Keynes?
HM:
Světla v Milton Keynes už nezhasínají. Ale potrvá to až do Barcelony, než všechno vyřešíme.

Vidíte problém v konceptu nebo jen ladíte detaily?
HM: Není to obecně v konceptu. Za mokra to funguje. Zkrátka schází spousta detailů, které nám pomohou získat všechno, co potřebujeme. Volíme příliš mnoho kompromisů.

Nevšimli jste si už v zimě, že vám něco chybí?
HM:
Neznali jsme data soupeřů. A také jsme měli určité problémy s korelací. Nechali jsme se v této oblasti ošálit určitými hodnotami.

Přineslo vám v něco vylepšení v Šanghaji?
HM:
Auto se dalo snadněji nastavit, zvětšilo se rozpětí.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 15 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy