Začátek sezóny byl ve vašem podání pomalejší, ale od Ruska se to rozjelo a Monako bylo vrcholem toho vývoje. Co se změnilo?
Sergio Pérez: Chvilku se zastavím u Monaka. Bylo to fantastické! Při mé první jízdě na tom okruhu v F1 v roce 2010 mě to málem stálo život a o šest let později jsem stál na pódiu! Vždycky jsem věděl, že s tou tratí mám neuzavřené účty.
A co se od Ruska změnilo? Neměli jsme štěstí. Měl jsem dobrý start, ale v prvních třech závodech jsem měl dost smůlu. S naší rychlostí jsme potřebovali, aby šlo vše perfektně a my se dostali na body, i malé narušení to mohlo pokazit. Během posledních tří závodů šlo vše bez problémů a vidíte... V Rusku jsem měl dobrý výsledek, ve Španělsku jsme získali maximum a v Monaku to byl náročný a bláznivý závod, ale mně všechno vyšlo. Konečně štěstí.
Rozhodně to vypadá, že v tomto prožíváte opak než váš týmový kolega Nico Hülkenberg. Ten zazářil v Austrálii, ale od té doby získal jen osm bodů.
SP: I v Austrálii jsem měl lepší kvalifikaci než on. Potom začaly problémy. Až od Ruska jsem byl schopen maximalizovat potenciál a získat výsledky. Jsem spokojen.
Pomohly opravdu novinky, které jste představili v Barceloně?
SP: No, ten závod neodrážel, kde opravdu jsme. Měli jsme problémy, ale i tak dojeli sedmí. Takže to asi mohlo být lepší, protože reálně jsme byli konkurenceschopnější. Takže ano, novinky fungovaly skvěle.
A co v Monaku? Něco nového na voze, co by vysvětlilo lepší výkonnost?
SP: Nic nového, jen specifikace na tamější okruh. Ale především jsme zvolili naprosto správné nastavení.
A co nějaké novinky do budoucna? Loni ty v Silverstone fungovaly a pomohly týmu k pátému místu v poháru konstruktérů. A tuto pozici jste po Monaku znovu obsadili.
SP: Ano, v Silverstone zase uvidíme velké novinky. A samozřejmě doufáme, že to bude podobné vylepšení jako loni. A že budeme tak troufalí a budeme pokukovat po čtvrtém místě.
Týmový duch a chemie ve Force Indii pro tebe vždy fungovala. Kdybys měl jmenovat jednu věc, která týmu chybí, co by to bylo?
SP: Peníze! Jednoduché... Máme skvělý tým, a když se podíváte na výsledky z Monaka, rozhodně chceme skočit po čtvrtém místě mezi konstruktéry. Více peněz na vývoj by věci usnadnilo.
Ty jsi v F1 již šest let, je ti 26 a sledoval jsi osmnáctiletého Verstappena, jak zvítězil. Bylo to frustrující?
SP: Ne. Max je velmi dobrý pilot a měl jsem radost. Ale znamená to, že musíte být ve správném autě. A to jsem během těch šesti let neměl. Jsem pyšný na to, čeho jsem dosáhl s tím, co jsem měl k dispozici. Myslím, že má pódiová umístění hovoří samy za sebe. Podle toho by měla být posuzována má kariéra. Nyní jsem na vrcholu. Hodně jsem se jako pilot zlepšil a doufám, že se jednou dostanu do konkurenceschopného auta, abych ukázal, co dovedu. Kdyby Max neměl příležitost - školu v Toro Rosso a nyní Red Bull - nevyhrál by.
Říkáš, že ses zlepšil. V jakých oblastech jsi nyní lepší pilot?
SP: V kvalifikaci. A také moje závodní rychlost a práce s pneumatiky jsou nyní lepší. Vlastně ve všech oblastech. Ale největší krok jsem udělal v lepších výkonech během kvalifikace a to i v porovnání s loňskou sezónou.
Výměna u Red Bullu byl start změn na trhu s jezdci. Nyní slyšíme, že možná Nico Rosberg vyjednává s Ferrari i Mercedesem. Také máš oči otevřené a sleduješ, jaké možnosti jsou tu pro tebe? Není tajemstvím, že bys chtěl do špičkového týmu
SP: Samozřejmě, že situaci pečlivě sleduji a samozřejmě, že dáváte velkým týmům vědět, že jste k dispozici. Nejlepší způsob jsou dobré výsledky a to dělám. Takže pokud přijde příležitost, nebráním se.
Velké týmy moc neklepou na dveře jezdcům ze středu pole, obvykle to bývá obráceně. Co tedy uděláš?
SP: No, pokud nemáte výsledky, můžete klepat a nikdo nikdy nebude doma. Takže nejprve výsledky! To třetí místo v Monaku přišlo ve správnou chvíli a na správném místě.
Co to udělá s kariérou závodníka, když vás vyhodí a váš nástupce vyhraje ve vašem autě? Tvůj odchod z McLarenu byl tak náhlý, že si asi umíš představit, co prožívá Daniil Kvjat.
SP: Ano, chápu to velmi dobře. Ztratíte motivaci, sebejistotu, bojíte se, že vaše kariéra skončila, ještě než pořádně začala. Ale potom se posbíráte a začnete si víc vážit věcí. Navíc v mém případě se to stalo velmi rychle a byl jsem mladý. Také se víc uvolníte.
Myslím, že Fernando Alonso je toho dobrým příkladem. Nikdo ho nevyhodil, ale na čele bojoval po mnoho let a nyní je ve středu pole a to stěží. Ano, jako závodník trpíte, ale také se uvolníte. Takže já čekám. Chci být ve špičkovém týmu - vlastně ne, chci být ve špičkovém autě. Ve špičkovém týmu jsem už byl, ale neměli špičkové auto.
Za pár dní přijedete do Kanady. V Montrealu jsi už byl na pódiu, ale také jsi tam ani nezískal body. Použiješ Monako jako podporu?
SP: Samozřejmě jdete do závodu s mnohem lepší pocitem, když byl ten předchozí úspěšný. Montreal je náročný okruh a souhlasím, že moje výsledky tam nejsou uspokojivé. Ale auto má skvělý výkon, vyváženost nám nechybí a v Monaku jsme ukázali, že ať už prší nebo svítí slunce, můžeme předvést dobrý výkon. A to se může stát i v Kanadě. Jsme připraveni.