Wehrlein o rozdílu mezi F1 a DTM, svých cílech a přístupu Mercedesu

Pascal se chystá na svůj první závod v F1 | foto: Manor Racing

Je považován za jednoho z největších talentů vůbec - loni vyhrál šampionát DTM a očekával se jeho vstup do F1. Nyní bude chráněnec Mercedesu hájit barvy týmu z Banbury a jak sám prohlašuje, značka na něj vlastně nevyvíjí ohledně výsledků žádný tlak...

Manoru jste se upsal až v polovině února, takže jste pak zažil pár rušných týdnů. Můžeš nám vysvětlit, jak k té dohodě došlo?
Pascal Wehrlein: S Manorem jsme jednali poměrně dlouho, ale definitivní rozhodnutí padlo dost pozdě - pouhého půldruhého týdne před prvním testem. 

Napadaly tě úvahy jako: Podaří se to? Co budu tento rok dělat?
PW: Pořád jsem byl v kontaktu s Toto Wolffem. Říkal mi: "vypadá to nadějně, ale nic není jistého pořád jsou ve hře i jiní piloti, kteří mají víc peněz." Ale nakonec se Manor rozhodl pro mě. Není to tak, že mě vzali, protože dostali od Mercedesu motory - to jsou dvě zcela různé záležitosti.

Takže za tvým angažmá stál Toto Wolff?
PW:  Ano, ale nejenom on, byl to celý tým. Ale Toto je samozřejmě šéf...

Postup z DTM přímo do F1 není bezprecedentní, už před lety jsme viděli Paula di Restu při podobném kroku - ale také to není obvyklá záležitosti. Jak bys ten přesun popsal?
PW: Zamířit z DTM do F1 opravdu není snadné. Působil jsem v té kategorii tři roky, ale předtím jsem v monopostech něco najezdil, takže zcela bez zkušeností nejsem. Nelze ale pominout, že DTM je cestovní vůz a je to docela jiný příběh.

Wehrlein si vyzkoušel v F1 vůz Force India... | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Takže tyhle dvě kategorie si nejsou ničím podobné?
PW: Ne, absolutně ničím.

Zmínil jsi Mercedes a jeho pomoc při tvém vstupu do F1. Byly z jejich strany stanoveny nějaké cíle, kterých máš dosáhnout, nebo jenom chtějí vidět, jak se ti bude dařit?
PW: Žádný reálný cíl neexistuje, tedy pokud jde o umístění, ale určitě mají zájem, abych byl dobrý. Pokud tým o pilotovi řekne "jsi docela dobrý, ale ne výborný", pak právě to nechci slyšet. Chci se ukázat.

Takže to vypadá, že je na tebe vyvíjen slušný tlak...
PW: Ten je tu pokaždé. Pokud chcete něco dokázat a zapůsobit na lidi, musíte mít nějaké výsledky. Nějaký tlak musí existovat - pokud není, tak se nevybičujete k maximu. Takže to je naprosto v pořádku.

Co by tedy pro tebe znamenalo dobrou sezónu?
PW: První a zásadní věcí by měla být naše konkurenceschopnost v Melbourne - abychom nebyli příliš vzadu za ostatními týmy. Loni ztrácel Manor dvě až tři vteřiny na poslední tým před sebou, takže prvotním cílem je dohnat soupeře a bojovat s nimi. Pokud by se nám podařilo vyjet nějaké body, bylo by to skvělé.

Zmínil jsi, že Manor byl v minulém roce hodně vzadu. Jaký máš dojem z testování a můžeme očekávat v roce 2016 nějakou změnu?
PW:  Snadné to nebude, protože očekávání je opravdu velké. Děláme všechno, abychom dohnali týmy před námi a byli schopni s nimi na trati bojovat. 

... a pochopitelně také Mercedes (test v Abú Zabí) | foto: Pirelli

I když jsi vlastně ještě zelenáč, už jsi seděl ve třech značkách F1. Loni to byl Mercedes a Force India, teď jsi vcelku pochopitelně pilotoval Manor. Jak tyto zkušenosti vnímáš? Pilotoval jsi mistrovský tým, takže musíš mít nějaký názor na rozdíl mezi dobrým a špatným vozem...
PW: Zkušenosti mi samozřejmě hodně pomáhají, ale není jich zdaleka tolik, jak si lidé myslí. Je mi jedenadvacet - rok a půl jsem strávil na postu rezervního pilota Mercedesu. Vedle toho jsem ale také závodil v DTM, takže v konečném výsledku jsem v monopostu F1 seděl nějakých pět nebo šest dní. Dalo by se říci, že to bylo v průměru jednou za tři měsíce. Není to moc, ale určitě jsem nějaké zkušenosti získal. Vím, jak se chová Mercedes - nebo aspoň jak se v minulosti choval - a mohu si to převést na Manor a poté říci, co je je třeba změnit, abychom byli dle mého pocitu rychlejší.

Jak je to s tvou fyzickou přípravou na závody F1? Existují snímky z tvého tréninku v Pyrenejích...
PW:  Ano, během posledního měsíce jsem tam strávil hodně času. Mám tam trenéra a s ním se na sezónu připravuji. Byl jsem tam i týden před prvním testem, pak jsem tam zajel i před druhým, abych byl dobře připraven na Melbourne. 

Musel jsi toho hodně změnit ve svém fitness režimu kvůli závodům F1? O kolik je náročnější pilotovat monopost F1 než vůz DTM?
PW: Po fyzické stránce to je opravdu jiné. DTM generuje menší přetížení, takže nejsou tolik namáhány krční svaly. Ale v kabině DTM je nějakých padesát až šedesát stupňů Celsia, takže při závodech je to tak trochu sauna. U vozu F1 stačí trochu zvednou hledí přilby a ovane vás čerstvý vzduch. Pro Formuli 1 je třeba mít větší sílu, víc energie.

Kariéru zahájí na značce Manor a doufá, že ji pozvedne až k bodovaným umístěním | foto: Manor Racing

Při testech jsi najel trojnásobnou vzdálenost průměrné délky závodu. Jak ses poté cítil?
PW: Naprosto v pořádku, žádný problém. Je to samozřejmě znát, ale nic mě nebolelo. Klidně bych mohl absolvovat další trojnásobek.

Vyrostl jsi v Německu, na overalu máš vlajku této země, přitom mnoho lidí možná neví, že tvá matka pochází z ostrova Mauricius, takže v sobě máš i trochu krve z této oblasti. Existuje tam zájem o to, co děláš?
PW: Ano, zájem je opravdu velký. Jak jste uvedli, jsem Němec, ale nezapomínám, odkud má matka pochází. Sledují tam velice pečlivě mou kariéru a kdykoli tam zavítám, musím poskytoval hodně rozhovorů. Zvláště teď, když jsem pilotem F1. O motorsport mají zájem, ale prakticky nic pro něj nedělají - není tam závodní dráha, jen pár prostor, kde se jezdí motokáry. Takže Formule 1 je pro ně něco hodně zvláštního.

A jak to je v Německu? DTM má hodně vysoký kredit, takže je ve tvé vlasti o tvou kariéru velký zájem?
PW: Určitě. Příznivci motorismusu v Německu mě dobře znají už z DTM, protože se tam těší velké oblibě. Teď je zájem o mou osobu mnohem větší než loni.

Do závodu v Melbourne chybí opravdu už jen hodiny. Jak jsi připraven?
PW: Stejně, jako jsem byl připraven loni, kdy jsem byl v pohotovosti, kdyby se někomu z pilotů Mercedesu něco stalo. Musel jsem být připraven, takže letos to není jiné - tým je také nachystán. Jen se musíme pořád zlepšovat, najít větší výkon, dozvědět se ještě více o vozu a odvést v Austrálii maximum.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy