Co trápilo Lotus v Singapuru? Chester o nastavení pro Suzuku a Grosjeanovi

Romain Grosjean v Singapuru | foto: Lotus F1 Team

Technický ředitel Lotusu Nick Chester se vrací k předchozímu víkendu v Singapuru a rozebírá výzvy Suzuky, kde se o víkendu pojede Velká cena Japonska.

V čem byl Singapur náročný

Jakým problémům tým čelil v Singapuru?
NCh: Městské okruhy mohou být zvláštní ve svých požadavcích, což jsme v Singapuru pozorovali. Věděli jsme, že pro nás nepůjde o ten nejjednodušší závod roku, ale museli jsme opravdu tvrdě pracovat na tom, abychom z E23 dostali co nejvyšší rychlost.

Nepodařilo se nám dostat pneumatiky do jejich provozního rámce v ten správný čas na počátku víkendu a také jsme čelili všem těm obvyklým výzvám městského okruhu. Obzvlášť Romain se svými inženýry dokázali udělat určité drobné a pozitivní změny, které ho dostali mezi nejlepších deset v kvalifikaci, což bylo odměnou pro všechny.

Lotus ze Singapuru nakonec odjel přes veškerou snahu pilotů bez bodů | foto: Lotus F1 Team

Jak se vyvíjel samotný závod?
NCh: Oba jezdci na dráze odvedli ohromnou práci, což je vždy velmi potěšující, i když nedosáhnete to nejlepšího výsledku, po kterém toužíte. Vzhledem k rychlosti vozu a startovním pozicím jsme se museli pokusit o celkem agresivní strategie.

To byl případ obzvláště Romaina poté, co na startu přišel o pozice. Urychlili jsme jeho zastávky kvůli podseknutí a získání pozic na dráze. Žel to znamenalo, že jsme přišli o rychlou zastávku během virtuálního safety caru při prvních zastávkách. Při posledním stintu Romaina jsme trpěli vyšší degradaci pneumatik, než jsme očekávali, na což jsme v posledních kolech doplatili.

Pastor po startu pozice získal, ale později ho zpomalilo poškození, které mu způsobil Jenson. Šlo rozhodně o závod zajímavý a náročný z pohledu boxové zídky.

Maldonado zůstává, Grosjean má dle posledních zpráv nakročeno k Haasu | foto: Lotus F1 Team

Piloti: Maldonado zůstává a Grosjean...

Pastor bude příští rok s týmem pokračovat, jak to ovlivní přípravy?
NCh: Pastor je skvělým člověkem pro spolupráci a z kontinuity máte vždy prospěch. Je pravdou, že první dvě sezóny Pastora u týmu z různých důvodů nebyly nejsnadnější, proto se těšíme na spolupráci s ním v prostředí, které může být stabilnější. Rozhodně budeme chtít v roce 2016 prožít ve všech ohledech lepší sezónu.

Očekáváš, že Romain bude příští rok opět jeho týmovým kolegou?
NCh: Víme, že se Romain rozhodl. Brzy se to všechno dozvíme.

 

Rušné přípravy na Suzuku

Suzuka je velmi zvláštním okruhem - jaké jsou její výzvy?
Nick Chester: Výzvami jsou rychlé zatáčky. V Suzuce nemůžete jezdit s maximálním přítlakem, protože byste na rovinkách ztráceli příliš mnoho. Musíte jezdci proto poskytnout dostatečný přítlak, aby si věřil v rychlých  zatáčkovitých částech, zatímco jej na rovinkách křídla nebudou moc brzdit.

Suzuka je mezi piloty velmi oblíbená, na limitu balancují bez maximálního přítlaku | foto: Lotus F1 Team

To je částečně důvodem, proč je Suzuka tak oblíbená mezi piloty, protože musí jezdit absolutně na limitu vozu, aniž by byl k zemi přikovaný díky maximálnímu přítlaku. Není to jen o tom, aby měli dostatečný přítlak, ale také o tom, aby byl poskytován vyváženě. Klíčové je zde také ideální nastavení zavěšení. Potřebujete z auta vyždímat veškerou možnou přilnavost.

Velká cena Japonska následuje hned týden po předchozím závodu. Jak to ovlivňuje přípravy?
NCh: Znamená to, že nás čeká rušný týden s další výzvou v podobě přizpůsobení těla jinému času poté, co jste proti té potřebě bojovali v Singapuru posunem časového plánu do nočních hodin. Naštěstí jsou oba místa relativně jednoduchá pro práci, nepřibývají tedy takové výzvy, jaké máte například v Monaku.

Náš přípravný tým je velmi zkušený v balení, chystání garáží a zbtyku infrastruktury, kterou máme. Rozhodně nás ale čekají rušné dny vzhledem k tomu, že na sebe závody těsně navazují.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy