Massa o Crashgate: Jsem zklamaný, že s tím FIA nikdy nic neudělala

Pirelli | foto: Pirelli

Felipe Massa nepomáhal Robovi Smedleymu v přestupu z Ferrari k Williamsu, spíše to bylo naopak. V upřímném rozhovoru pro F1 Racing se dotýká také aféry kolem zinscenované havárie, která pomohla v Singapuru 2008 k vítězství Fernandovi Alonsovi - je zklamaný, že FIA s tímto podvodem nikdy nic neudělala - a také popisuje rozdíl v práci pro Ferrari a Williams.

Pomáhal jsi Robovi Smedleymu v přestupu k Williamsu s tebou?
FM: Myslím, že ne. Rob začal jednat s Williamsem přede mnou - a celou dobu, kdy jsem s ním mluvil, o týmu hovořil velmi pozitivně. Řekl několik velmi dobrých věcí, které pomohly způsobu mého myšlení.

Myslím, že jsme oba chtěli změnu. Já jsem měl přestup k jinému týmu ve své mysli, ale inteligentním způsobem - jít tam, kde bych mohl být úspěšný, kde bych mohl mít pořádnou práci. A myslím, že Rob to viděl stejně.

Už se zbavil zlozvyku říkat "určitě?"
Felipe Massa: Ehm, ne. Pořád říkám "určitě," neustále. Když si někdy na něco zvyknete, je to těžké změnit, takže jsem se určitě nezměnil (smích).

Máš na kontě už více než 200 velkých cen a stále jezdíš dobře. Můžeš překonat rekordní počet startů [Rubense Barrichella - 322]?
FM: Určitě ne.


Felipeho Massu zklamalo, že FIA nikdy neřešila fingované vítězství Fernanda Alonsa
v Singapuru 2008 (foto: Lotus F1 Team)

Měl jsi nutkání zvednout v kokpitu dva prsty, když jsi nedávno předjel Alonsa?
FM: (smích). Předjet Alonsa je vždy příjemné, protože je tak silným, soutěživým pilotem, určitě! A nejen ho - předjíždět lidi, jako je Hamilton a Vettel, to je obzvlášť velké potěšení. Ale ano, měl jsem velkou radost.

Jaké pocity jsi měl vůči Nelsonovi Piquetovi mladšímu poté, co ses dozvěděl okolnosti o 'Crashgate?'
FM: Byl jsem tak zklamaný! Šlo o tu nejdůležitější věc, která mě připravila o titul. Protože nešlo o normální závod - byl to falešný závod. A já jsem zklamaný kvůli tomu, že naše federace [FIA] s tím nikdy nic neudělala.

Stále sníš o tom, že se staneš mistrem světa?
FM: Ano, je to součástí mého snu, součásti toho, čeho jsem ve svém životě chtěl vždycky dosáhnout. Samozřejmě, že o tom nesním neustále, protože pak bych nespal. Byl jsem velmi blízko, abych ho dosáhl. Určitě to je stále součásti mého snění.


U Williamsu je méně politiky než u Ferrari, piloti se podle Massy mohou soustředit
pouze na závodění (foto: Scuderia Ferrari)

Jaký je největší rozdíl mezi prací u Williamsu a prací u Ferrari?
FM: Největším rozdílem je, že u Williamsu to je méně politické. Jste pod mnohem menším tlakem, takže můžete pracovat pouze na závodění. Ale být u Ferrari je snem každého. Svůj čas u Ferrari jsem si užil, teď se ale nemusím tolik věnovat politice.

Kdybys dostal šanci svézt se s kterýmkoliv vozem Williamsu - který by sis vybral a proč?
FM: To je těžká otázka, protože Williams má tolik neuvěřitelných aut! Byl by skvělé se svézt se slavnou 'Červenou pětkou ' [FW14 Nigela Mansella]. To byl báječný vůz! Měl bych ale radost svézt se s jedním s vozů Nelsona Piqueta. Ayrtonovo auto... pro Brazílie tolik znamená, žel v negativním smyslu a nemyslím si, že by z toho měl potěšení ani tým, takže bych ho nechal tak.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 30 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy