Jak bys popsal hlavní výzvy autodromu v Soči?
Nick Chester: Výzvy budeme moci samozřejmě řádně vyhodnotit, až dorazíme do Soči. Má ale již prvotní zpětnou vazbu od Romaina a Pastora, kteří byli v simulátoru. Zatáčka č. 4 je dlouhá a docela rychlá, bude tedy představovat dobrou výzvu.
Brzdění do zatáčky č. 13 bude velmi tvrdé a t2sně před ním vyjíždíte ze zatáčky, takže to bude těžké správně zvládnout. Celkově vypadá celá trať docela technicky, rozhodně tedy půjde o výzvu pro piloty.
Jaký druh nastavení a úrovně přítlaku očekáváte pro Soči?
NC: Vypadá to na okruh vyžadující vysoký přítlak, protože většina zatáček se projíždí mezi 80 - 140 km/h. Řekl bych, že nastavení bude podobné Singapuru, ačkoliv v Soči se nachází několik delších rovinek, takže úrovně přítlaku budou někde mezi Singapurem a Suzukou.
Zdá se, že okruh nemá moc únikových zón. Jaké výzvy to představuje pro tým?
NC: Hlavní výzvy na těchto okruzích číhají pro piloty. Budou se muset trať hodně rychle naučit, aby se sžili s její konfigurací a mohli se po celou dobu během hola soustředit. Všichni víme, jaké tresty souvisejí s krátkými únikovými zónami, když jde o novou trať s nejistými úrovněmi přilnavosti.
Okruh v Soči obsahuje velmi rychlou a dlouhou třetí zatáčku, rovinky jsou delší než v Singapuru, nastavení proto bude podle Nicka Chestera podobné, jen přítlak bude o něco nižší (foto: FIA)
Existují nějaké výzvy spojené s klimatem?
NC: Podle informací, které máme, může být v Soči celkem neobvyklé počasí, protože na jedné straně máte hory a na druhé moře. Očekáváme mírné teploty kolem 20 °C během dne a 12 °C v noci, což je říjnový průměr tohoto regionu. Prvotní předpovědi počasí naznačují poměrně vysokou šanci na déšť.
Pastor a Romain si oba okruh vyzkoušeli na simulátoru. Jak moc užitečná pro ně byla ochutnávka nové trati?
NC: Simulátor je cenným přínosem. Umožňuje se pilotům rychle dostat do tempa, když vyjíždějí na dráhu poprvé. Budou vědět, jak po sobě následují zatáčky, jakou stopu volit a získají prvotní představu o brzdných bodech. Může to znamenat, že svá rychlá kola začnou jezdit o tři či čtyři okruhy dříve, než by k tomu došlo normálně. Celkově jim to dává výhodu pro začátek prvního tréninku.
Jak se tým připravuje před návštěvou nového okruhu? Jak užitečné jsou přípravné práce na simulátoru?
NC: Než jsme měli simulátor, předpokládali jsme pro nový okruh závodní stopu zatáčkami, abychom mohli provést prvotní simulace. Se simulátorem získáváte přesnější závodní stopu, jakmile pilot dokončí několik kol. To umožní vytvořit přesnější simulační model. Pomáhá to inženýrům na dráze s přípravou prvotního nastavení, což tam šetří čas.
Romain Grosjean v Suzuce (foto: Lotus F1 Team)
Jak jste se připravovali, než s týmem vyrazíte na nové místo?
NC: Důležité je, aby měl každý prostředí pro podávání výkonů na trati, proto se setkáme s organizátory a našimi partnery, abychom zajistili vhodné kancelářské prostory a telekomunikační linky zpět do Enstone.
Je úžasné, jaké množství dat se zpracuje během závodního víkendu, proto musíme být schopni uložit tým i veškeré potřebné vybavení. V zákulisí probíhá spousta plánování, aby byl zajištěn hladký průběh jakéhokoliv podniků - obzvlášť, když jde o ten nový.
Jaké měl tým výkonnostní předpoklady v Suzuce?
NC: Z hlediska výkonnosti to byl obvyklý víkend. V pátek se zdálo, že máme dobrý potenciál, v sobotu jsme pak nemohli naše cíle splnit. V závodě pak panovaly velmi náročné podmínky a my jsme v jeho průběhu předvedli několik slušných kol. Byl to těžký podnik z pohledu strategie, ale oba pilot dokázali odjet několik dobrých stintů a slušně získat. Šlo o další závodní víkend, kdy jsme se toho hodně naučili.