Můžeš popsat Velkou cenu Číny z technického pohledu?
Nick Chester: Učinili jsme dobré kroky v mapování motoru. Auto bylo mnohem lépe ovladatelnější díky podstatně lepšímu dávkování krouticího momentu, což jezdcům pomohlo k velkému pokroku. Navíc jsme v pátek ujeli hodně kol, obzvlášť s Romainem - díky tomu jsme mohli odvést hodně práce na nastavení a také potvrdit aerodynamická zlepšení vozu.
Tyto společné faktory nám pomohly být konkurenceschopnějšími, ve druhém tréninku jsme byli devátí. Ve třetím jsme byli za mokra dost rychlí a v kvalifikaci jsme opět předvedli zlepšenou rychlost. Naše závodní výkonnost se rovněž zlepšila, posunula nás v Šanghaji před Toro Rosso a McLareny. Od Austrálie Činíme neustálé pokroky, pokud jde o stahování náskoku vedoucích týmů.
Kde mohl skončit Romain?
NCh: Měli jsme smůlu, že jsme s Romainem kvůli poruše převodovky v závodě přišli o jeden či dva body. Šlo o nový a ojedinělý problém, přesto jsme učinili preventivní opatření, abychom se podobnému scénáři v budoucnu vyhnuli.
Pastorův víkend byl narušený jeho páteční chybou a problémem v sobotu, kdy jsme museli měnit pohonnou jednotku. Pastor kvůli tomu přišel o většinu třetího tréninku a celou kvalifikaci, což jej před závodem posunulo dozadu.
I když jsme ovladatelnost auta zlepšili, Pastor nebyl tak moc spokojený s vyvážením jako v Bahrajnu. Proto se ve voze necítil tak dobře, jako Romain, což může být jednoduše daň za to, že přišel o tolik času na dráze.
V Číně dosáhl Lotus znatelného pokroku, ve stahování náskoku vedoucích týmů chce
v Barceloně pokračovat (foto: Lotus F1 Team)
Měli jste čas na vyhodnocení všech nových dílů?
NCh: Měli jsme jich velké množství, protože během testu v Bahrajnu jsme toho moc nenajezdili. Vyhodnotili jsme přes polovinu z nich, což je pozitivní. Pro Barcelonu jich máme připraveno ještě více.
Řekni nám více.
NCh: Opět jsme zlepšili mapování motorů, což by mělo vést k dalšímu pokroku. Máme nový balík chlazení a karosérie - jde o celkem velké zlepšení - a několik vylepšení zadního křídla a různých dalších součástí karosérie.
Všechny vývojové díly, které jsme zatím nasadili na auto, představovaly vylepšení, což je velmi uspokojující. Potvrzuje to tvrdou práci, kterou odvádíme v továrně. Také jsme od Renaultu v Číně dostali více koní a doufám, že k dalšímu navýšení dojde v Barceloně, co udělá obrovský rozdíl.
Kde je možné nalézt více výkonnosti?
NCh: Chceme přijít s rozsáhlými vylepšeními aerodynamiky, aby bylo chování vozu pro jezdce předvídatelnější. Také chceme odvést více práce na teplotách pneumatik. Poslední generace pneumatik je ve své směsi docela tvrdá a může být těžké je udržet v optimálním provozním rámci.
Na druhé straně je teď mnohem lepší brzdění. Dosáhli jsme několika slušných zlepšení v tom, jak mohou piloti ovládat brzdy a pohonnou jednotku během brzdění.
Kultura v F1: Lotus se v Barceloně představí s reklamou na výstavu "El Greco" v Toledu připomínající 400 let od smrti jedné z vůdčích osobností španělské renesance (foto: Lotus F1 Team)
Minulý rok jste skončili druzí po třízastávkové strategii. Jaká bude letos?
NCh: To je těžké říct, protože konstrukce pneumatik jsou letos odlišné a hodně bude záležet i na teplotách. E21 byla velmi ohleduplná k pneumatikám, E22 stále odhalujeme, těžko tedy nyní s jistotou vědět. Jistý je fakt, že levé přední [pneumatiky] budou v Barceloně kvůli konstantnímu poloměru třetí zatáčky klíčové.
Barcelona a Monako jsou dva odlišné okruhy. Budou E22 sedět?
NCh: Můžou vypadat velmi odlišně, ale oběma dominuje ovladatelnost a přítlak. Výkon je vždy důležitý - více v Barceloně než v Monaku - ale hraje menší roli než na ostatních okruzích. Proto očekáváme, že na obou budeme poměrně konkurenceschopní.