Jaký by druhý test v Bahrajnu z pohledu Renaultu?
Rob White: Cílem posledního testu před Austrálií byl dohnat něco ze ztráty z předchozích testů a připravit se na velkou cenu. Chtěli jsme, aby každý ze čtyř našich týmů mohl přistoupit k normálnímu závodnímu víkendu bez jakýchkoliv improvizací ve svých procedurách či činnostech.
Nemůžeme uniknout skutečnosti, že jsme nedokončili celý program u všech týmů a že některé přípravy na Melbourne nebyly kompletní. Na druhou stranu se nám podařilo něco ze všeho: od simulace kvalifikací, startů, závodních vzdáleností a ujetí dlouhých stintů.
Je tedy fér říci, že jsme opět učinili skutečný pokrok. Vyřešili jsme některé dříve identifikované problémy nebo přišli na to, jak si s nimi poradit. Odhalili jsme nové problémy, jak jsme více jezdili - přibyly tak k nevyřešeným položkám a narušili jízdy, což je pro naše týmy zklamáním.
Měli jste tentokrát nějaké vážné potíže?
RB: Pokud jde o prostoje, tak jsme mohli vidět, že drobné incidenty se mohou zvrhnout do těch větších a vést k dlouhým dobám nečinnosti. To je příkladem nevyspělosti naší pohonné jednotky. Nemáme všechny ty bezporuchové a nouzové módy, které bychom v této fázi považovali za normální.
To přispívá ke ztrátě času na dráze, když se objeví malý problém. S postupem času očekáváme, že tyto věci budou na naši straně a nebudou vést k větším poruchám v důsledku drobných potíží. Při jízdách tato nevyspělost o sobě dává vědět prostřednictvím výpadků při poskytování krouticího momentu či ovladatelnosti, což jezdcům ztěžuje nalezení výkonnostního limitu auta.
Umístění pohonné jednotky ve voze (foto: Renault Sport F1)
A co klíčového jste se naučili během testovacího období?
RB: Začali jsme se v konfiguraci auta více přibližovat tomu, jak jsme motory provozovali na dynamometru ve Viry. Zvýšili jsme úroveň výkonnosti, při níž může být pohonná jednotka provozována, a učinili jsme pokroky v tom, jak řídíme energii v průběhu kola. Zlepšili jsme se také v odstraňování chyb u našeho řídicího systému.
Jaký máte nyní před Melbourne plán?
RW: Mezi současností a Melbournem musíme zvládnout mnoho věcí. Potřebujeme spojit vše, co jsme se u všech týmů naučili. Musíme si projít všechna nasbírané data, porovnat je a postavit proti sobě, abychom získali co nejlepší výchozí pozici pro všechny vozy poháněné
Za druhé, musíme pokročit v dávkování krouticího momentu pohonné jednotky tak, jak ho cítí jezdci. To bude zahrnovat softwarové a kalibrační práce, také práci na simulátoru, dynamometru a validaci.
Zatřetí, čelíme logistické výzvě v podobě vyrobení závodních pohonných jednotek a jejich odeslání do Austrálie. Tento proces již probíhá a bude dokončen příští týden.
Lotus a Red Bull byli minulý týden z pohledu ujeté vzdálenosti nejhoršími týmy
(foto: Red Bull Racing)
Prošla pohonná jednotka Renault Energy F1-2014 potřebným homologačním procesem?
RW: Ano, podstatné dokumenty a referenční pohonná jednotka byla odeslána FIA dle termínu daného sportovními pravidly.
V co doufáte v Melbourne?
RW: Víkend v Melbourne bude plný obav. Pokud absolvujeme normální závodní víkend, v němž se budou oba vozy našich týmů dobře jezdit ve všech jeho částech, tak to bude opravdovou úlevou! Doufám, že naše týmy a jezdce budeme moci podpořit, podaří se jim prozkoumat výkonnost vozu a umožní závodu vynést sportovní rozsudek.