Red Bull o svém rekordu v boxech

Vettel, Sebastian | foto: Red Bull Racing

Na začátku sezony zvládl Red Bull zastávku za 2,05s. Minulý týden však v Austinu dokázal svůj rekord díky zastávce Marka Webbera za 1,923s překonat. Přečtěte si zajímavý rozhovor s týmovým manažerem, Jonathanem Wheatleym, o tomto rekordu.

Otázka: Jonathane, jak často mechanici zastávky trénují?
Jonathan Wheatley: Často! Ale nechceme trénovat zase až moc často, protože pak by člověk ztratil svoje nadšení a motivaci. Například, když jsme v továrně, tak určitě netrénujeme, když se každý zrovna vrátil ze závodu, protože by to hochy unavovalo.

O: Je trénink o tom, že děláte stále to stejné, nebo to nějak měníte?
JW: Na trati je trénink docela standardizovaný, ve fabrice se snažíme o něco více. Zkoušíme 'kusy setů' - výměny špiček nosů, zvládnutí defektů atd., zkoušíme také rozdílné lidi, rozdílné techniky, dokonce i rozdílné vybavení.

O: Snažíte se lámat rekordy, nebo je to kontraproduktivní? 
JW: To, co chceme, je konzistentnost. Myslím, že rekordní zastávka se prostě stane ve správný den. Když bude mít všech 20 lidí zapojených do zastávky perfektní den, tak se to stane.

O: Jaké faktory se sešly dohromady, že jste zvládli rekordní zastávku hned zkraje roku?
JW: Prostě to přišlo, hoši šli do závodu hodně sebejistí, v sobotu večer jsme si dobře popovídali o našich cílech a tým byl v dobrém rozpoložení. Každý byl hodně pozitivní ohledně toho, co mohou dosáhnout. Od té doby zvládáme podobné časy a je to stejný příběh, každý se ten den cítí dobře.

O: Už to jsou tři roky, co bylo zakázáno tankování, za tu dobu tu proběhl takový technologický závod týkající se pitstopů. Dosáhlo to teď vrcholu?
JW: Myslím, že jsme teď v bodě klesajících mezních výnosů. Můžete přijít s novým vybavením, které to srazí o desetinu, nebo pět setin sekundy. Je to ale drahé a je tu určitý bod, ve kterém už je lepší zdroje alokovat jinam.

O: Jaký lidský faktor je třeba k tomu, aby zastávka proběhla perfektně?
JW: Zastávka začíná o pár kol dříve. Musíte se ujistit, že každý dostal upozornění a je psychicky připraven. Jezdec musí zastavit precizně na značkách bez nějakého dramatu. Mechanici s pistolemi se musí trefit na matku napoprvé. Člověk se zvedákem musí provést čisté zvednutí - což je zvláště pro zadní zvedák velmi těžké. Každý potřebuje mít perfektní den. I něco takového jako sejmutí kola zní jednoduše, ale jednoduché to není. Když to dáte vše dohromady a jezdec správně zareaguje, tak se tam [do oblasti dobrých časů] můžete dostat.

O: Poslední otázka, za těchto podmínek, jak rychlá může zastávka být?
JW: V tréninku jsme schopní zastávku zvládnout za nějakých 1,7s - 1,8s, ale udělat to v závodě se veškerým tím ruchem, tlakem a vším ostatním, je nepravděpodobné.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 5 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy