Räikkönen má obavy o rychlost Lotusu v Monze: Nízký přítlak pro nás nebyl vždy nejlepší

Räikkönen, Kimi | foto: Lotus F1 Team

Kimi Räikkönen se vrací k příčinám svého odstoupení ve Spa a hovoří o svých šancích před Monzou. Očekává, že budou konkurenceschopností, přestože jim to s Lotusem na okruzích pro nízký přítlak nikdy moc nešlo.

V Monze jsi ještě nezvítězil, je čas to napravit?
Kimi Räikkönen: Je to pravda, že jsem v Itálii nikdy nevyhrál. Z některých důvodů mi to tam nikdy nevyšlo, ale to neznamená, že na té trati neumím jezdit. To, že jsem na nějakém okruhu v minulosti nevyhrál, neznamená, že tam už nevyhraju nebo nezískám dobrý výsledek.

Je pravdou, že jsem tam dříve prožil několik konkurenceschopných víkendů - jednou nebo dvakrát jsem byl vítězství blízko, ale něco se vždy pokazilo. Snad tentokrát budeme mít skutečnou šanci na boj o vítězství.

Jak vnímáš Monzu?
KR: Jde o historické místo s jedinečným návrhem, kde dosahujeme velmi vysokých rychlostí. Je pro všechny skutečnou výzvou jezdit tak rychle a je to ve voze velmi dobrý pocit. Je to domov Tifosi a bude tam také spousta finských fanoušků.

Atmosféra je při každé velké ceně výjimečná. Je to skvělé tam dorazit, když vám ve voze všechno funguje, a pozorovat, jak rychlí můžete být. Je to místo, kde jezdíme opravdu, opravdu rychle.

Jaké jsou výzvy toho okruhu?
KR: Monza je pro mě vždy velkou výzvou. Je odlišná ve srovnání s ostatními moderními okruhy, její návrh vyžaduje odlišné nastavení vozu.


S balíkem pro nízký přítlak projel loni cílem v Monze s půlminutovou ztrátou na vítěze
(foto: Lotus F1 Team)

Abyste v Monze byli rychlí, potřebujete aerodynamicky dobré auto, stabilní přes obrubníky a poháněné silným motorem, protože po většinu kola jedeme na plný plyn. Myslím, že bychom v těchto oblastech měli být dobří, ale jak moc, to se nedozvíme, dokud se nevyrazíme na trať.

Jak myslíš, že bude Monza sedět vozu E21?
KR: Jde o unikátní okruh s vysokými maximálními rychlostmi, kde všichni pojedou s tou nejnižší úrovní přítlaku za tento rok.

Nízký přítlak pro náš vůz nebyl vždy nejlepší, ale v továrně tvrdě pracují na tom, abychom při určitých změnách (více viz zde) na voze získali více rychlosti a stability. Počkejme si a uvidíme, jak bude auto jezdit v pátek dopoledne. Pak budeme mít lepší představu o tom, čeho bychom mohli dosáhnout.

Jak se cítíš po odstoupení ve Spa?
KR: Samozřejmě to nebylo poprvé, co jsem musel brzy ukončit závod, a nejpravděpodobněji to není ani naposledy. Přesto jsem zde kvůli tomu, abych závodil a do cíle dojížděl pokaždé, takže to, co se nám ve Spa přihodilo, není to, po čem bychom toužili. Není to ideální ani pro šampionát.


Kimi musel z Velké ceny Belgie kvůli brzdám předčasně odstoupit (foto: Lotus F1 Team)

Co jsi cítil ve voze?
KR: Na začátku závodu jsme měli nějaké problémy s brzdami, ale zvládali jsme je a jezdil jsem OK. Věděli jsme, že jsou brzdy horké a vy jste mohli pozorovat kouř, ale přesto jsem dokázal stále brzdit okay, dokud jejich část neselhala a nebyla šance, že bych mohl pokračovat.

Byla to škoda, že skončila šňůra tvých rekordů?
KR: Věděli jsme, že ten den přijde. Prožívali jsme tak dlouhé období s nejlepší spolehlivosti ze všech, takže to bylo přirozené, že jednou se štěstí obrátí proti nám.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 3 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy