Když jste už prošli všechna data a simulace, měli jste na vítězství v Nürburgringu?
Alan Permane: Když jsme se vrátili k tomu závodu a v rámci naší softwaru pro analýzu strategie prošli všechny možné scénáře, jak to děláme každý víkend, tak pevně věříme, že jak Kimi, tak i Romain by měli mnohem vyšší šanci na dostižení a předjetí Sebastiana [Vettela], nebýt výjezdu safety caru 36 kol před koncem.
Mnohem více bychom věřili myšlence jet s Kimim na dvě zastávky, prodloužit mu druhý stint v závodě spíše než být safety carem donuceni k brzké zastávce. Hodně se hovořilo o tom, zda jsme neměli nechat Kimiho venku v posledním stintu, z našich simulací je však zcela zřejmé, že by Si ho Seb celkem snadno podal, pokud by degradace pneumatik pokračovala stejným tempem.
Zatímco nemáme pochyb o tom, co by se stalo, kdyby se degradace koncem závodu zhoršovala, což byl rozhodně případ u několika jiných jezdců, kteří se rozhodli pro tuto strategii a byli v pozdějších fázích snadno předjeti, což by se zřejmě přihodilo Kimimu.
Následně by se propadl na čtvrté místo za Fernanda [Alonsa], spíše než aby si pohodlně dojel pro druhé místo s možností bojovat o vítězství. Když to vše vezmeme potaz, jsme se hodně jisti tím, že jsme se rozhodli správně.
Viděli jsme, že pro Maďarsko došlo ke změně v přidělení pneumatik. Jaký máš na to názor?
AP: Jak už jsem dříve řekl, věříme, že původně oznámená alokace - středně-tvrdá a tvrdá směs - by byla velmi konzervativní volbou pro Budapešť. Samozřejmě je situace stále trochu odlišná, protože poprvé v sezóně bude v závodě použita kombinace letošních směsí a loňských konstrukcí.
Na Hungaroringu se bude poprvé závodit na nových trvanlivějších specifikacích pneumatik
(foto: Lotus F1 Team)
To vnáší neznámý prvek do rovnice tohoto letošního vozu, protože pneumatiky mají mírně odlišný tvar a budou jinak reagovat na změny v odklonu, sbíhavosti atd. Měli jsme možnost jejich chování lépe poznat během testu mladých jezdců, takže v tomto ohledu obavy nemáme.
Navíc lze na tuto novou konfiguraci docela snadno uplatnit naše poznání o těchto konstrukcích ze sezóny 2012, což nám poskytuje dobrý základ při zvažování světlé výšky, odklonu a citlivosti na sbíhavost.
Jaká vylepšení máte pro Budapešť?
AP: Během 3 dní testů v Silverstone jsme měli velmi nabitý plán - i kdybychom měli k dispozici nakolik dní a sad pneumatik navíc, stále bychom měli plno práce na vývoji. Před Maďarskem a další části sezóny nám to skutečně poskytlo spoustu věcí ke zvážení. Některé vývojové díly přivezeme na tento další závod - počkejte si na páteční dopoledne, až vyjedeme s vozy na dráhu.
V Hungaroringu se obvykle hodně hovoří o vývoji dráhy. Jak to vidíš?
AP: Tento okruh se moc nepoužívá a může být hodně suchý a zaprášený, takže se obecně po celý víkend neustále zlepšuje. Ne jako v Monaku, ale dostatečně na to, abychom to brali v úvahu obzvlášť během příprav na kvalifikaci.
Viděli jsme, jak vyvíjející se dráha nachytala Nica Rosberga během kvalifikace na Nürburgringu - na okruhu, který je používaný mnohem častěji. Budeme si na to proto dávat v sobotu odpoledne pozor.
Lotus doufá, že v kvalifikaci bude stát hned za Mercedesy a že si s nimi v závodě poradí - o Red Bullu ani zmínka (foto: Lotus F1 Team)
Pokud jde o kvalifikaci - jak je důležitá dobrá pozice na roštu v Budapešti?
AP: Kvalifikace je klíčová. Jde o trať, kde je příležitostí k předjetí málo a jsou daleko od sebe, což předjíždění velmi stěžuje i při celkem slušném rozdílu v rychlosti. Budeme se proto co nejvíce snažit, abychom se kvalifikovali výše, než doposud.
Mercedes prokazuje, že jsou v poli třídou, pokud jde o rychlost na jedno kolo, takže to bude velmi těžké se kvalifikovat před nimi. Budeme se ale snažit jim být v poli velmi blízko, abychom našim jezdcům poskytli tu nejlepší šanci na jejich překonání v závodě.
V minulosti jsme viděli, že se v neděli trápí s degradací pneumatik, což by mohlo hrát v náš prospěch - obzvlášť za horkých podmínek, jaké v Maďarsku často vídáváme. Měkká a středně-tvrdá směs by nám také měly potenciálně poskytnout více prostoru v oblasti strategií.