Lewisi, hodil jsi po dvou nocích spánku a hodně produktivním druhém testovacím dnu středeční havárii za hlavu?
Lewis Hamilton: Ale, ten středeční zážitek nebyl ničím zvláštní. Byl to těžký den, ale ve skutečnosti nic zvláštního.
Byl to celkem tvrdý náraz. Je to tak lehké hodit to za hlavu?
LH: Náraz to by - a rozhodně jsem to cítil. Ale ve své kariéře jsem už zažil spousty havárií, takže to byl jen jeden z dalších.
Říkal jsi, že máš pohmožděnou nohou, ale nic vážného?
LH: Ne, vůbec ne. Další den už jsem trénoval.
Takže zatím žádné záchvaty paniky či bezesné noci kvůli tvému rozhodnutí přestoupit k Mercedesu?
LH: Ne, ne. Nežiju v lítosti. Když učiním rozhodnutí, na které jsem měl čas, už o tom obvykle nikdy znovu nepřemýšlím. Když se rozhodujete náhle z rozmaru, pak toho můžete litovat, ale já toho nelituji. Můj spánek je fantastický!
Odlet z hnízda byl uváděn jako hlavní důvod přestupu. Je Mercedes místem, kde budeš moci vybudovat své vlastní hnízdo?
LH: Ano, myslím, že jo. Zatím to tady miluji. Tým je skvělý. Všichni jsou tak přátelští a je to fantastický pocit pracovat s novou skupinou lidí. Upřímně cítím, že by tohle mohlo být pro mě místem, kde může vyrůst něco nového.
První kilometry Lewise Hamiltona s Mercedesem F1 W04 (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Byl jsi překvapen zájmem tolik lidí o tvou kariéru, když vyjadřovali své podezření, že naskakuješ do nesprávné lodi?
LH: No, nepřekvapilo mě to. Lidé takoví jsou. Když se k něčemu schyluje, někteří lidé cítí, že mají právo to komentovat. To mě opravdu neobtěžuje.
Řekl jsi, že v Mercedesu jsi kvůli maratonu, ne kvůli sprintu. Už jsi někdy běžel maraton, abys věděl, o čem mluvíš?
LH: Uběhl jsem půlmaraton. Jednou zaslechl to vyjádření a myslel jsem si, že bych tak mohl vhodně popsat svou situaci. Jsem tady na delší dobu.
Takže věříš, že máš dost energie na to, abys tu celou vzdálenost s Mercedesem zvládl - v řeči maratonu: plných 42 kilometrů?
LH: Ale jo, doufám v to (smích).
Stále musíš mít čerstvě v mysli, jak se choval McLaren - auto, které v loňské sezóně vyhrálo sedm závodů. Jak si s ním ve srovnání stojí F1 W04?
LH: No, první den jsem v podstatě ujel jen instalační kola před svou havárií. Druhý den byl hodně slibný. Cílem bylo ujet co nejvíce kilometrů - a my jsme zvládli 145 kol. To není špatné na jeden den práce.
Protože je dráha velmi drsná, v podstatě jsme jezdili s tvrdými a středně-tvrdými pneumatikami, takže moc na časy na kolo nehledíte. Je zcela jasné, že auto je v rané fázi. A protože nemůžu srovnávat s vozem Mercedesu pro rok 2012, musím začínat od nuly, což vyžaduje čas. Celkově mám pozitivní pocit a srovnávání s minulostí není mou záležitostí.
Nový tým, nový vůz, nová přilba (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Byl jsi překvapen vážnými problémy v obou z prvních dvou dní?
LH: Nikdo z nás to nečekal. Samozřejmě že to bylo překvapení. Ale tak už to chodí. Když máte na voze závady, je to vždy překvapením.
Nyní je pozitivní přístup správný - tým si snad svou smůlu pro rok 2013 už vybral.
LH: Doufám. Držte palce.
Kdybychom se znovu vrátili k McLarenu, hovořilo se o tom, že technický ředitel Paddy Lowe přestoupí z Wokingu do Brackley s tebou. Cítil by ses díky tomu v novém týmu lépe?
LH: Já se už cítím dobře. Nemyslím si, kdyby přišel kdokoliv z McLarenu přišel, tak by mi poskytl lepší pocit. Cítim se dobře tam, kde jsem. Myslím, že když se k týmu po nějaké době přidají dobří, silní lidé, bude to pro nás jen pozitivní. Ale podle toho, co vím, tým momentálně zůstává takovým, jakým je.
V McLarenu jsi jednal pouze s týmovým šéfem Martinem Whitmarshem a někdy možná i s Ronem Dennisem. Nyní máš Rosse Brawna, Tota Wolffa a Nikiho Laudu. Ke komu se budeš obracet jako k prvnímu?
LH: No, zodpovídám se Totovi a Rossovi - a také Nikimu. Dobré je, že se na ně mohu obracet. Martin byl fantastickým šéfem a bez Rona Dennise bych nebyl ve Formuli 1, takže jsem měl na dobré šéfy štěstí.
Rozděluješ své zprávy - technické záležitosti Rossovi a všechno ostatní Totovi?
LH: Abych byl upřímný, hovořím s kýmkoliv, na koho nejdříve narazím. Když jsem v továrně, hovořím se všemi třemi - nebo hlavně s Rossem a s Totem, protože oni jsou ve spojení se všemi inženýry a mechaniky. Něco zmíním Totovi a pak to opakuji Rossovi - tlačím na to z obou stran.
V novém týmu se cítí dobře, přestupu nelituje, cílem jsou tituly (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Pomáhá to, že máte Nikiho - někoho, kdo byl také šampionem a kdo ví, jak pilot v F1 funguje?
LH: Určitě to je přínos mít někoho, kdo ví, jak se ve voze cítím, kdo dokáže správně rozumět tomu, co říkám.
Jak tvá vysněná kariéra v Mercedesu? V roce 2013, 2014, 2015?
LH: Mistr světa, mistr světa, mistr světa! To by byl ten sen. O ničem jiném nesním. Kdybych se každý den probouzel a nepracoval bych na tom, abych byl mistrem světa, pak by to byla ztráta času.