Williams po Austinu: Obavy o špinavou část startovního roštu byly oprávněné

Williams | foto: Williams F1 Team

Hlavní provozní inženýr Williamsu Mark Gillan hodnotí výkonnost vozu a pilotů Williamsu ve Velké ceně Spojených států, která se jela na zbrusu novém okruhu v Austinu.

Jaký druh technické výzvy představoval Okruh Amerik?
Mark Gillan: Konfigurace okruhu  byla fantastická, byla to opravdu dobrá technická výzva pro piloty a týmy. S velmi nízkými úrovněmi přilnavosti v pátek hrál vývoj dráhy velkou roli v tom, jak jsme přistoupili k víkendu. Zahřívání pneumatik a teplotní management byly klíčové.

Jak bys shrnul výkonnost FW34 na Okruhu Amerik?
MG: Trochu jsme se v pátek trápili, ale po analýze dat a následných změnách nastavení se nám podařilo dostat výkonnost vozu na dobrou úroveň a oba piloti byli v závodě spokojeni s tím, jak silná a konzistentní auta byla.

Během tréninku si piloti stěžovali na kluzký povrch dráhy: jak moc se zlepšily úrovně přilnavosti během víkendu?
MG: Úrovně přilnavosti byly v prvním tréninku velmi, velmi nízké, ale dráha se celkem rychle vyvíjela.

Pirelli přivezlo k závodu své tvrdé a středně-tvrdé směsi. Byla to příliš konzervativní volba a měli jste se zahříváním pneumatik nějaké problémy?
MG: Je to těžké přijet poprvé na zcela novou trať, s pneumatikami to ale bylo konzervativní - byť pro všechny stejné.

Pastor startoval z devátého místa na roštu, Bruno z desátého. Byly předzávodní obavy o špinavou stranu tratě oprávněné?
MG: Ano, byl tam znatelný rozdíl mezi těmi dvěma stranami roštu, ale abych byl upřímný, ani s jedním vozem jsme skvěle neodstartovali, což je zklamáním, protože naše starty jsou v této sezóně jinak obecně dobré.


Tvrdý souboj Pastora Maldonada s Brunem Sennou (foto: Williams F1 Team)

Piloty od sebe na konci závodu dělila necelá sekunda a zajížděli téměř identická nejrychlejší kola. Jak bys shrnul jejich výkonnost?
MG: S výkonností pilotů jsem byl po celý víkend velmi spokojený, jejich zpětná vazba umožňovala hlubší pochopení.

Na řadě je finále sezóny v Brazílii. Jaký výkon očekáváte od FW34 na hrbolatém okruhu Interlagos?
MG: Interlagos je osobně mou oblíbenou tratí a obvykle nabízí tvrdé závodění za občas proměnlivého počasí. Dlouhodobé předpověď pro víkend je hodně smíšená, s velkými rozdíly teplot a deštěm. Očekáváme, že v Brazílii budeme silní. Opravdu chceme zakončit dobře sezónu, která byla pro Williams skutečně nabitá událostmi.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy