Williams o víkendu v Abú Zabí: Jak to, že byl Maldonado v Q3 najednou tak rychlý?

Williams | foto: Williams F1 Team

Williams se ohlíží za Velkou cenou Abú Zabí. Kdy přišel Pastor Maldonado o KERS a kolik jej to stálo? Jak to, že sotva postoupil z Q2, ale v poslední části kvalifikace zajel najednou tak rychlé kolo? S jak velkým poškozením odjel závod po úvodní kolizi Bruno Senna a jaké byly pneumatiky?

Popiš vaše emoce po Velké ceně Abú Zabí: jste spokojeni se 14 body nebo zklamání z toho, že jste jich nezískali více?
Mark Gillan: Abych byl upřímný, tak obojí. Zisk 14 bodů a to, že jsme s oběma vozy skórovali, nás těší, ale zároveň jsme zklamáni kvůli poruchy KERSu, která se objevila po první safety car fázi. Pastor mohl dosáhnout mnohem více, pódium bylo rozhodně na dosah.

Pastor a Bruno byli nejrychlejší v místě měření maximálních rychlostí jak v kvalifikaci, tak i v závodě. Stálo je takové nastavení něco z výkonnosti v sobotu odpoledne?
MG: Ne, zkoušeli jsme vyšší úrovně přítlaku, ale cítili jsme, že naše volba byla pro závod optimální, aniž by narušila kvalifikaci. Dokládá to Pastorův čtvrtý nejrychlejší čas v kvalifikaci společně s velmi dobrým tempem při dlouhých jízdách.

Výhoda plynoucí z vyšší rychlosti na rovinkách zároveň oběma pilotům v závodě pomohla bránit se před útoky, i když Pastor se bez KERSu pořád hlavně bránil.

Pastor sotva postoupil v kvalifikaci do poslední části, přesto startoval ze třetího místa. Co jste na voze změnili, že se tak dramaticky změnila jeho výkonnost?
MG: Pastor byl s autem po celý víkend velmi spokojený. Akorát čas v Q2, díky němuž postoupil do Q3, zajel na použité měkčí sadě, takže když to na čerstvých měkkých pneumatikách v Q3 rozjel, nebylo žádným překvapením, že je o dost rychlejší.


Pastor Maldonado ve Velké ceně Abú Zabí před Jensonem Buttonem (foto: Williams F1 Team)

Kdy jste poprvé zaznamenali poruchu Pastorova KERSu v závodě a kolik jej stále v čase na kolo?
MG: Když jezdíte na čerstvém vzduchu a nikdo se vás nepokouší předjet, tak vás ztráta KERSu obvykle stojí několik desetin sekundy na kolo. Bez KERSu jste však velmi zranitelní vůči předjetí někým, kdo má jak DRS, tak i KERS. Pastor proto musel svou pozici tvrdě bránit, a to jej stálo hodně času na kolo.

Bruno byl zapojen do kolize s Nicem Hülkenbergem v první zatáčce. Nakolik byl jeho vůz ve zbytku závodu poškozen?
MG: Levá strana Brunova vozu utrpěla tvrdý náraz, který poškodil několik našich senzorů a také karosérii. Auto nárazu odolalo a Brunova rychlost byla velmi dobrá, ačkoliv jsme měli méně údajů z telemetrie pro monitoring výkonnosti vozu během závodu.

Jaké bylo opotřebení pneumatik v závodě? Mohlo být Pirelli agresivnější ve své volbě směsí v Jas Marině?
MG: Opotřebení pneumatik bylo pod kontrolou a ano, při zpětném pohledu Pirelli zřejmě mohlo být o něco agresivnější při své volbě směsí.


Bruno Senna s novou přilbou odjel závod s poškozeným vozem (foto: Williams F1 Team)

Dalším podnikem bude pro všechny nový okruh Circuit of the Americas. Vzhledem k tomu, že tam ještě nikdo nebyl, nakolik bude závod představovat krok do neznáma?
MG: Dle prvotních informací půjde o podobný zážitek, jaký jsme měli loni v Dillí. Přes relativní nedostatek dat očekáváme, že díky věrností posledních simulačních nástrojů se v našem modelování dostaneme ke slušnému počátečnímu nastavení.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 3 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy