Williams o závodu v Koreji: Velké zklamání po problémech s nekonzistentní ovladatelností

Williams | foto: Williams F1 Team

Williams v Koreji prožil velké zklamání, když zcela zaostal za svými očekáváními a odjel bez bodu. Hlavní provozní inženýr Mark Gillan vysvětlujei s čím se potýkali a proč jejich výkonnost byla slabší.

Williams měl před Velkou cenou Koreje vysoká očekávání, tým v ní však nezískal ani bod. Jaké problémy ovlivňovaly auto?
Mark Gillan: Jednoduše jsme o tomto víkendu nebyli dostatečně rychlí, oba piloti byli omezeni problémy s nekonzistentní ovladatelností vozu.

Všem týmům dělalo starosti opotřebení pneumatik. Nakolik to bylo překážkou výkonnosti FW34 v závodě a jak moc na hraně byla Pastorova jednozastávková strategie?
MG: S jednozastávkovou strategií to bylo pro pneumatiky na hraně, zejména kvůli té pravé přední. Pastor přesto dokáže pneumatiky zvládat perfektně a byl schopen jet na jednu zastávku.

V závodě jste s oběma vozy startovali na super-měkké sadě. Jaké to poskytovalo strategické výhody?
MG: Cítili jsme, že to je lepší startovní pneumatikou, protože nám umožňovala útočit z našich zadních pozic na roštu.

Můžeš nám říci něco více o úlomku předního křídla, který ovlivnil Brunův závod?
MG: Ano, obě přední křídla měla na sobě spoustu nalepených kousků gumy po závodě, což narušuje výkonnost. Během závodu Bruno předním křídlem také nabral část, kterou byl zřejmě žmolek pneumatiky, ale naštěstí před první zastávkou odpadla.

Shrň prosím výkonnost Bruna a Pastora v Koreji.
MG: Tento závod nám přinesl zřejmě nejhorší zklamání v sezóně: oba vozy měly slušné starty a žádné kontakty během závodu, ale očividně neměly zdaleka tempo na to, aby mohly bojovat o body. Rozumíme tomu, proč jsme se o víkendu trápili a potřebujeme vyřešit problémy s nekonzistentním vyvážením, což narušovalo výkonnost pilotů.


Bruno Senna před Pastorem Maldonadem ve Velké ceně Koreje, cílem projeli
v opačném pořadí až na 14. a 15. místě (foto: Williams F1 Team)

Když se posuneme kupředu, jaký je vývojový program týmu? Budete pokračovat ve vývoji FW34 nebo se továrna už soustředí na příští FW35?
MG: Jakožto tým budeme FW34 vyvíjet až do posledního závodu, zatímco se budeme snažit rovnoměrně věnovat i potřebám vývoje FW35 i pro zcela nové FW36.

Na řadě je Velká cena Indie? Jaký druh výzvy představuje Buddhův mezinárodní okruh a jaký výkon bude dle vašeho očekávání FW34 podávat?
MG: Z logistického hlediska se jedná o náročný závod, protože téměř všechno naše vybavení míří z Koreje přímo do Dillí a pak do Abú Zabí, takže dostat nové díly na trať může být problematické. Naše prvotní simulace Dillí před tím, než jsme se tam loni objevili, byly velmi přesné. Očekáváme, ž budeme znovu bojovat o další body.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 6 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy