Williams o Suzuce: Problémy s nastavením pro kvalifikaci, puchýře a čtyři body

Williams | foto: Williams F1 Team

Hlavní provozní inženýr Williams hodnotí závodní víkend v Suzuce z pohledu svého týmu. Jak byl spokojen s výkony monopostu FW34 a svých pilotů?

Jak velké uspokojení představovalo osmé místo Pastora ve Velké ceně Japonska?
Mark Gillan: Bylo to velmi potěšující získat čtyři body, nicméně cílem našeho týmu tento roku zůstává dojezd s oběma vozy na bodech ve všech závodech, takže před sebou stále máme nějakou práci.

Skutečná rychlost Bruna byla zakryta incidenty v kvalifikaci a v závodě. Jaké bylo jeho tempo, když jezdil na čistém vzduchu?
MG: Bruno dobře odstartoval, žel se připletl do incidentu na počátku závodu, což vyústilo v neplánovanou zastávku v boxech kvůli výměně přední křídla a následnou penalizaci v podobě průjezdu boxovou uličkou za kontakt s Rosbergem. Přes tyto dvě dodatečné zastávky Bruno zůstal soustředěný a byl v závodě velmi rychlý, což jemu i nám dodává před Koreou sebevědomí.

Jak bylo složité nastavit FW34 pro vysokorychlostní požadavky Suzuky?
MG: Abych byl upřímný, trochu jsme se trápili s nastavením pro kvalifikaci, ale v neděli jsme měli mnohem lepší závodní vůz.

Po roce 2011 byla trať přeasfaltována. Jak nový povrch ovlivňoval výkonnost?
MG: Opravdu se nezdálo, že by to ovlivňovalo naši výkonnost, ačkoliv jsme viděli několik jiných pilotů, kteří dělali chyby v zatáčce č. 13.


Přední křídlo Williamsu FW34 (foto: Ch. Malbranque)

Některé týmy si kvůli opotřebování pneumatik v závodu dělali starosti. Jak velkým problémem to bylo pro FW34?
MG: U nás se během tohoto podniku objevilo několik puchýřů a opotřebení pneumatik představovalo problém. Měli jsme ho však pod kontrolou a díky komunikaci pilotů s inženýry v průběhu závodu bylo zvládání pneumatik excelentní.

Na řadě je Velká cena Koreje. V co doufáte před dalším víkendem?
MG: Jednoduše chceme dojet s oběma vozy do cíle na bodech.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 3 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy