Gillan: Co se dělo s Williamsem v Německu

Williams | foto: Williams F1 Team

Ačkoliv víkend v Německu vypadal pro Williams zpočátku slibně, odjel se zklamáním bez bodu. Hlavní provozní inženýr Mark Gillan rozebírá výkonnost jezdců, vozu a pneumatik na Hockenheimringu a vysvětluje, co se stalo.

Během tréninků a kvalifikace se toho za sucha odjelo velmi málo. Jak to ovlivnilo výkonnost Williamsu Renaultu FW34 během suchého závodu?
Mark Gillan: Nedostatek jízd za sucha znamenal, že měly všechny týmy méně informací, než bychom typicky rádi měli vzhledem k výkonnosti měkkých a středně tvrdých pneumatik při delších výjezdech s velkým množstvím paliva.

Museli jsme několik strategických rozhodnutí pro závod založit na historických datech z okruhu a na tom, jak si měkké a středně tvrdé pneumatiky vedly během letošní sezóny.

Jak to bylo s výkonností měkké a středně-tvrdé směsi během závodu? Některé týmy si stěžovaly na puchýře - byl to problém, kterým trpěl vůz FW34?
MG: Naše pneumatiky podávaly dobrý výkon, takový, jaký jsme v Německu očekávali. Většina týmů v tomto závodu trpěla puchýři, ale rychlost Pirellek na ně není moc citlivá, menší úroveň tvorby puchýřů tedy není až takovým problémem.

Vzhledem k tomu, že byl Maldonado nejrychlejší v mokrém druhém tréninku, očekával tým od jeho vozu během sobotní mokré kvalifikace lepší než šesté místo?
MG: Mokré podmínky jsou pro tým i pilota velmi těžké. Pastor byl ve druhém tréninku velmi silný a v kvalifikaci byl konzistentně rychlý. Vzhledem k bídným podmínkám na dráze jsme byli s jeho šestým místem spokojeni.


Maldonado doplatil na trosky na dráze poškozením aerodynamiky
(foto: Williams F1 Team)

Maldonado po závodě řekl, že nějaké úlomky ovlivnily aerodynamickou výkonnost jeho vozu v prostředním stintu. Můžeš nám o tom problému říct něco více?
MG: Pastor měl velkou smůlu. Před tím incidentem měl dobrou rychlost a s vyvážením vozu byl velmi spokojený. Pak v zatáčce č. 5 ve 12 kole přejel přes velký kus karbonových úlomků uprostřed dráhy, a ty poškodily aerodynamické díly na levé straně vozu. Velká ztráta přítlaku nepříznivě ovlivnila vyvážení, což mělo vliv na výkonnost pneumatik a celkovou rychlost jeho vozu.

Senna měl defekt v úvodním kole. Musel ujet téměř celý okruh na třech kole - jak to poškodilo jeho vůz a jak to pak bylo s jeho výkonností v závodě?
MG: Při návratu do boxů s prázdnou levou přední pneumatikou poškodil náběžnou hranu podlahy, stejně jako přední křídlo. Během zastávky jsme ho vyměnili. Brunovo tempo pak bylo dobré, obzvlášť s přihlédnutím k úrovni poškozené podlahy, s níž jezdil.


S Maďarska chce Williams odjet se slušným bodovým přídělem, během posledních pěti závodů získal jen dva body (foto: Williams F1 Team)

Nyní je na řadě podnik v Maďarsku. Williams tam dříve vyhrál sedm závodů. Jakou výkonnost očekáváte od FW34 ve zbytku tohoto roku?
MG: Očekáváme, že budeme rychlí. Opravdu chceme získat dobrý výsledek.

Jak důležité je pro tým vstoupit do čtyřtýdenní přestávky po slušném výsledku o víkendu?
MG: Je důležité odjet z Budapešti s dobrým výsledkem, abychom si udrželi sílu během letní přestávky. Jako vždy se snažíme dojet s oběma vozy na bodech a poskytnout týmy další povzbuzení před tím, než zavřeme továrnu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy