Williams hodnotí víkend ve Valencii i kolizi Maldonada s Hamiltonem

Williams | foto: Williams F1 Team

Hlavní provozní inženýr Williamsu Mark Gillan se vrací k Velké ceně Evropy. Hodnotí výkonnost monopostu Williams FW34, kolizi Pastora Maldonada s Lewisem Hamiltonem či práci s pneumatikami.

Velká cena Evropy byla pro Williams hodně slibná, nakonec ale získal pouze jeden bod. Jak bys shrnut výkonnost balíku Williams - Renault FW34 tento víkend?
Mark Gillan: Jsme samozřejmě zklamáni tím, že jsme nezužitkovali rychlost, kterou jsme předváděli po celý víkend. Naučili jsme se však ve Valencii skvělé věci, obzvlášť co se týče managementu pneumatik.

Vaše kvalifikační rychlost v této sezóně moc neodpovídala velmi dobré rychlosti v závodě. Je třetí místo Pastora známkou, že se to mění?
MG: Naše rychlost v kvalifikaci se zlepšila a Pastorovo vítězství ve Španělsku a následně třetí místo ve Valencii tento fakt potvrzuje.

Pastor dostal penalizaci po kolizi s Lewisem Hamiltonem v předposledním kole. Jaký máš na to názor?
MG: Samozřejmě jsme jako tým byli zklamáni, když jsme viděli, že naše auto přišlo k poškození tak těsně před koncem závodu, když jsme prokazovali dobrou rychlost, ale rozhodnutí komisařů respektujeme. Pastor ani tým už na to nemyslí, soustředíme se nyní na zisk dobrého výsledku v Silverstone.

Vůz FW34 byl rychlý po celý víkend. Vyhovovala mu některá z vlastností městského okruhu ve Valencii obzvlášť?
MG: Ne, ani ne. Zdá se, že mu sedí většina okruhů. Máme dobrý základní balík a s výbornou zpětnou vazbou našich pilotů ho dokážeme selektivně vyvíjet, aby se zlepšily jeho nedostatky, zatímco zároveň pracujeme i na našich silných stránkách.


Pastor Maldonado předváděl ve Valencii výborné výkony - žel jen do předposledního kola nedělního závodu (foto: Williams F1 Team)

Jak ovlivnily vysoké teploty dráhy opotřebení pneumatik, obzvlášť u Bruna Senny, který stavěl pouze jednou?
MG: Pneumatiky jsou na teplotu dráhy citlivé, proto je management pneumatik z hlediska důležitosti na prvním místě. Bruno ve spojení se svými inženýry odvedl v tomto ohledu během závodu velmi dobrou práci.

Na řadě je Velká cena Británie, domácí závod týmu. Co můžeme od Williamsu - Renaultu FW34 v Silverstone očekávat?
MG: Jako ve všech závodech se celý tým usilovně snaží maximalizovat svou výkonnost a získat dobrý výsledek, který by byl samozřejmě o to lepší, jelikož se jedná o naší domácí velkou cenu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 4 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy