Pamatuji si, když jsi jezdil s Antoniem Garciou. Byly tehdy souboje na trati vznešenější než dnes?
Vždy bojujete se vším, co se dá, je ale pravdou, že když jste dítětem, pravidla jsou striktnější a rychle vám ukážou černou vlajku a po zbytek víkendu vám neumožní závodit. Měl jsem dost štěstí, že v Asturii a ve Španělsku máme ředitele závodů, kteří jsou velmi příští v tom, že musíte ostatní pilotům prokazovat respekt, což je dobrý základ pro motokáry propagační kategorie.
Jaké předměty jsi sbíral ve své kariéře, své a/nebo ostatních jezdců?
Sbírám přilby všech ostatních jezdců na startovním roštu, několik mi jich chybí, ale jinak jich mám už téměř všechny ;))
Kolik kombinéz a párů bot obvykle vozíš na každý okruh?
Na každý závod s sebou vozíme osm kombinéz, pět párů bot, pět párů rukavic a čtyři nebo pět přileb. Samozřejmě nepoužíváme všechny, takže některé z nich bereme na další závody. Řekl bych, že během roku využijeme:
- 14 - 15 kombinéz
- 10 párů bot
- 15 - 20 párů rukavic
- 11 - 12 přileb
Kombinézy, boty a rukavice dáváme sponzorům, dražíme pro charitativní účely nebo je necháváme v muzeu Ferrari. Jak už jsem řekl, obvykle si na konci sezóny měníme přilby s ostatními jezdci. Mám již téměř všechny přilby pilotů, s nimiž jsem jezdil.
S vozem Ferrari F2012 při testech v Mugellu (foto: Scuderia Ferrari)
Jsi raději před startem na roštu sám? Málokdy tě vidíme v tu dobu poskytovat rozhovory.
V každém závodě na roštu poskytnu 2 až 3 rozhovory. Normálně však pro španělské TV. Ale ano, obecně by tyto chvíle měly být spíše soukromější a zaměřené na přípravu.
Mají piloti zakázány nebezpečné sporty? I když jste na dovolené?
Ne. Nic není zakázané, musíme však mít zdravý rozum a vyhýbat se co nejvíce rizikům - jak během sezóny, tak i na dovolené.
Měl jsi někdy strach jako spolujezdec?
Myslím, že ne, protože ostatní piloti reagují podobně, jako já. Možná v určitých chvílích s jinými osobami či přáteli ano, protože nevíte, zda mají situaci pod kontrolou či nikoliv.
Jsi pasažérem, který rád druhé učí či diktuje, jak by měl řidič správně jezdit?
Nikdy. Jsem tichým pasažérem. Pokud řidič dodržuje rychlost a zákon, neříkám nic.
Cestoval jsi hodně po Španělsku. Zbývají některá důležitá města, která jsi nenavštívil (Sevilla, Granada, Santander atd.)?
No... Musím znát téměř všechna. Byl jsem ve většině z nich, ale pouze kvůli své práci: hotel, letiště, reklamní akce či závod a pak další destinace. Takže nemůžu tvrdit, že bych všechna ta města znal.
Fernando letos před během prvního závodního víkendu v Melbourne (foto: Scuderia Ferrari)
Co tě během závodního víkendu nejvíce baví? Krom závodění, samozřejmě.
Rád navštěvuji nové země a objevuji nové kultury během roku.
Co je tou nejlepší věcí, kterou jsi postavil z Lega?
S Legem jsem si moc nehrál. Nedávno jsem z Lega udělal velké Ferrari společně s Ferrari kvůli nějakým fotografiím pro sponzora.
Je pro tebe těžké jezdit se silničním autem poté, co se svezeš ve voze F1 (pokud to je Ferrari a naopak)?
Není to problém. Poté, co veškerý adrenalin nechám na dráze, jezdím opatrně.
Předchozí dva díly naleznete zde:
Alonso zodpovídá dotazy fanoušků: Massa je jedním z nejlepších pilotů na světě
Alonso odpovídá fanouškům - 2. část: Jak těžké je pro něj být 270 nocí ročně bez rodiny?
Zajímavý rozhovor s Fernandem najdete také v posledním dílu Scuderia Ferrari Racing News č. 6 (zdroj: Scuderia Ferrari)