Rozhovor s Gillanem po Bahrajnu: Proč Williams stáhl ze závodu oba vozy?

Williams | foto: Williams F1 Team

Hlavní provozní inženýr Williamsu Mark Gillan se po Velké ceně Bahrajnu tradičně ohlíží za jejím průběhem a výkonností svého vozu FW34. Odpovídá na otázky, proč se tým z Grove rozhodl ze závodu odstoupit s oběma vozy.

Velká cena Bahrajnu představovala pro Williams 150. závod s motory Renault. Partnerství začalo v roce 1989, jak důležité je dnes?
Mark Gillan: Partnerství s Renaultem funguje velmi dobře a jsou důležitou součástí týmu. Proto se těšíme na pokračování v našem dlouhém a úspěšném vztahu.

Jak bys shrnul výkonnost FW34 na Bahrajnském mezinárodním okruhu?
MG: Vzhledem k předchozím třem závodům naše rychlost nebyla tak dobrá, jak jsme doufali. Přes zklamání v kvalifikaci, která byla narušena několika problémy se spolehlivostí, oba piloti v závodě odjeli výborné první stinty a Pastorova rychlost byla dobrá - vypadalo to, že má našlápnuto na body, než došlo k problému v levé zadní části vozu, což nás donutilo jeho vůz stáhnout.

Jak velkým handicapem byl nedostatek zkušeností s pneumatikami Pirelli na tomto okruhu?
MG: Samozřejmě to věci ztížilo, bylo to však pro všechny týmy stejné, takže se v reálu o handicap nejednalo.

Jak kritické bylo během závodu opotřebení pneumatik?
MG: Fyzické opotřebení nepředstavovalo problém. Hlavním prvkem ovlivňujícím závodní strategii byl velký pokles v časech na kolo při zvýšené degradaci.

Co bylo příčinou Pastorova smyku a následného odstoupení?
MG: V současné době stále prošetřujeme mechanismus, který selhal, a poškozené díly jsme přivezli zpět pro další analýzu. Navíc studujeme videozáběry, jelikož těsně před poškozením došlo ke kontaktu Pastora s Vergnem.


Bruno Senna míří do boxů (foto: Williams F1 Team)

Ze závodu jste stáhli také Brunův vůz. Proč?
MG: Bruno si několik kol před cílem přes rádio stěžoval na velké vibrace v brzdovém pedálu, které se progresivně zhoršovaly, což jsme mohli pozorovat přes telemetrii. Proto jsme se rozhodli Bruna povolat do boxů a po dalším prošetření jsme se rozhodli jeho vůz stáhnout.

Williams čeká třídenní testování v Mugellu. Čeho se tam bude tým snažit dosáhnout?
MG: Jedná se pro nás o velmi důležitý a rušný test, během kterého budeme testovat řadu nových dílů pro krátkodobé i střednědobé zlepšení výkonnosti týmu a navíc několik vývojových prvků pro dlouhodobý vývoj.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 3 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy