Technický ředitel Lotusu: Šasi je opraveno, jsme zpět. V čem byl problém?

Lotus | foto: Lotus F1 Team

Technický ředitel Lotusu James Allison vysvětluje, jaké problémy postihly vůz E20 v Barceloně, a oznamuje, že nová šasi jsou již v pořádku a tým je řádně připraven na zítřejší testování v Barceloně.

Jamesi, co se stalo vozu E20 v Barceloně minulý týden?
James Allison: Přijeli jsme do Barcelony se zbrusu novým šasi - E20-02. Dokončili jsme v úterý ráno instalační kola, pak Romain vyjel z boxů ke své první jízdě. Jakmile se dotkl brzd před zatáčkou č. 1 v jeho měřeném kole, cítil, že něco není v pořádku. Rádiem nám sdělil, že ruší svůj pokus a vrací se rovnou do boxů.

Co jste pak na autě v garáži objevili?
JA: Ihned jsme viděli, že máme problém s uchycením zadního ramena v horní části předního zavěšení.

Co jste si tehdy pomysleli?
JA: Šasi 02 jsme používali poprvé, takže naší prvotní reakcí bylo pomýšlení na výrobní chybu, která se dotkla pouze toho šasi. Rozhodli jsme se poslat šasi 01, s nímž jsme úspěšně jezdili v Jerezu, z Velké Británie do Barcelony. Než jsme to učinili, zahájili jsme v Enstone vyšetřování, abychom se ujistili, že nebudeme riskovat podobný problém. Žel jsme při tom odhalili, že toto riziko existuje. Pak jsme se ne moc ochotně rozhodli testování zrušit a učinit potřebné změny před opětovnými jízdami na obou vozech.


Uchycení tohoto ramene zavěšení bylo příčinou problémů

Jak na to reagovali v továrně?
JA: Prožili jsme několik intenzivních dnů, ale musím říct, že všichni plnili své úkoly ohromným způsobem. První den po návratu do továrny jsem hovořil s lidmi v Enstone a jasně jsem jim vysvětlil, co se přihodilo. Všichni chápali, že se jedná o nešťastnou situaci, kterou však máme pod kontrolou. Navrhli jsme nové díly, vyrobili je a nasadili na šasi. Poté jsme úspěšně provedli nezbytné testy a šasi odletělo do Španělska.

Věříte, že se to podařilo opravit?
JA: Ano.

Znamená to, že šasi je nyní těžší než dříve?
JA: Ano, ale jedná se pouze o jeden kilogram, což se dá zvládnout. Nebude to mít žádný významný dopad na ovladatelnost či výkonnost.

Muselo šasi projít novými nárazovými testy?
JA: Ne, to nebylo nutné.


Kimi Räikkönen s vozem E20-01 při testech v Jerezu
(foto: Lotus Renault GP)

Které šasi tým tento týden bude používat?
JA: Tento týden využijeme šasi 01, šasi 02 bude od nynějška jako náhradní. Současně finišujeme s šasi 03, které bude mít implementováno již nový design.

Tým přišel o čtyři dny testování. Je to velký problém?
JA: Samozřejmě, vynechání čtyř dnů testování není ideální. Potřebujeme v této fázi roku ujet co nejvíce kilometrů, jako kterýkoliv jiný tým. Přesto máme důvody k optimismu. Zaprvé: v Jerezu jsme bez problémů ujeli mnoho kol a získali dobré porozumění vozu. Také jsme tam identifikovali několik drobných potíží, které je třeba opravit, a ty díly minulý týden ještě nebyly k dispozici. Ve čtvrtek již auto vyjede s potřebnými předělanými součástkami. Těšíme se, že budeme opět na dráze.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 7 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy