Williams: Pastor zajel stejně rychlé kolo jako Hamilton, výkony však neuspokojily

Williams | foto: Williams F1 Team

Šňůra neuspokojivých výkonů Williams pokračovala i v Suzuce bez Sama Michaela, ale s nově povýšeným Markem Gillanem do role hlavního provozního inženýra. Pastor Maldonado byl v cíli klasifikován na 14., Rubens Barrichello na 17. místě. S čím se Williams minulý víkend potýkal?

Jak bys shrnul výkonnost vozu FW33 v Suzuce?
Mark Gillan: Nikdo v týmu není se současnou výkonností FW33 spokojený a víkendový závod v Suzuce nebyl výjimkou. Bylo to můj první závod, kdy jsem na trati šéfoval a rád bych celému závodnímu týmu poděkoval za vynikající úsilí a odhodlání, které projevovali po celý víkend.

Žádný z vozů nedokončil jízdy plánované na pátek. Jak to ovlivnilo zbytek závodního víkendu?
MG: Měli jsme v prvním a druhém tréninku pár problémů, které narušily náš testovací program a znemožnily nám testování několika aerodynamických novinek. Získali jsme však informace o dalších testovacích prvcích, které využijeme ve vývojovém procesu jak pro letošní auto, tak i pro příští FW34.

Jak vážné bylo opotřebení pneumatik v Suzuce?
MG: Opotřebení a degradace středně-tvrdých a obzvlášť měkkých pneumatik byli velmi důležité během víkendových příprav na závod a safety-car sehrál významnou úlohu v tom, jak týmy přizpůsobovaly své strategie.


Rubens Barrichello v Suzuce těsně před svým kolegou Pastorem Maldonadem
(foto: AT&T Williams)

Oba piloti přišli na startu o pozice. Měli nějaký technický problém při rozjezdu?
MG: Rubens přišel o tři a Pastor o dvě místa. Rubens startoval na měkčí sadě z čisté strany roštu opravdu měl problém, který jsme nyní pochopili. Pastor startoval na středně-tvrdých pneumatikách ze špinavé strany, neměl problém.

Jak ovlivnil výjezd safety-caru ve 24. kole Rubensův a Pastorův závod?
MG: Povolali jsme Rubense k zastávce v prvním kole safety-caru, protože by stejně stavěl, akorát ztratil nějaký čas za Kobajašim na tvrdších pneumatikách, když safety-car zajel do boxů. Pomalou zastávkou jsme přišli o místo  vůči Rosbergovi.

Pastor startoval do závodu s dvouzastávkovou strategií a nejprve jsme ho nechali po výjezdu safety-caru na dráze v pokusu o získání pozic na dráze, jenže se ve 24. kole ukázalo, že to nefunguje a povolali jsme ho do boxů, přičemž přišel o dvě místa.


Williamsy na startovním roštu
(foto: AT&T Williams)

Pastor zajel úplně stejné nejrychlejší kolo jako Lewis Hamilton - 1:37,645. Je to pro vás povzbuzením?
MG: Pastorovo vyvážení v závodě na měkkých pneumatikách při menším množství paliva v posledním stintu bylo dobré, ale spíše to jasně poukazuje na to, že celková rychlost vozu se musí dramaticky zlepšit - a na tom usilovně pracujeme. Nezlepší se to přes noc, ale naším cílem pro zbytek této a příští sezónu jsou neustálé pokroky a integrace lepších procesů.

Na řadě je tento víkend Korea. V co doufáte v Jeongamu?
MG: Musíme položit základy bezproblémového víkendu a poskytnou oběma pilotům maximální čas na dráze, aby pomohli s optimalizací vozu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 4 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy