Rozhovor s Fernandesem: Nejen o výkonech a cílech Lotusu a možnosti nasazení Chandhoka v Indii

Fernandes, Tony | foto: Caterham F1 Team

Úspěšný byznysmen Anthony Francis Fernandes, známý spíše jako Tony, poskytl před Velkou cenou Indie rozhovor pro The Times of India. Zabývá se v něm možností nahrazením Jarna Trulliho Karunem Chandhokem v jeho domácím závodě a budoucími vyhlídkami Lotusu.

Jak byste zhodnotil výkonnost týmu Lotus v letošní sezóně?
TF: Myslím, že je OK. Odskočili jsme vozům za námi, ale nedostihli jsme ty před námi, tam bychom se rádi dostali. Chtěl bych být o sekundu rychlejší, ale bez KERSu a vzhledem k tomu, že se jedná o naší teprve druhou sezónu, jsem přesto dost spokojený.

Jakou šanci má v této fázi Karun Chandhok na to, že v první Velké ceně Indie nahradí Jarna Trulliho?
TF: Byl bych rád, kdyby [Karun] nastoupil ve své domácí velké ceně. Rozhodnutí jsem však nechal zcela na vedení týmu. Ke konečnému rozhodnutí jsme zatím nedospěli.

F1 míří do Indie poprvé. Myslíte si, že se zde usídlí natrvalo?
TF: Samozřejmě! F1 potřebuje Indii více než Indie Formuli 1. Proto si myslím, že tento sport udělá cokoliv, aby zde závody byly co nejlepší. Nyní máte v F1 dva piloty, tým s Indií v názvu a vášnivou základnu fanoušků. Indie tedy může během několika let předčit Evropu.

Karun patří mezi konzultanty Buddhova mezinárodního okruhu v Indii. Co jste se od něj o trati dozvěděl, a myslíte si, že bude týmu Lotus sedět?
TF: Od Karuna a jeho otce Vickyho slýchávám pouze dobré zprávy. Rozplývají se nad tím, jaká to bude fantastická trať, jak to bude příjemné vidět F1 na jejich domácí půdě a jak dobře bude F1 přijata. Ať už se tedy na dráze stane cokoliv, půjde o skvělý závod. My uděláme, co bude v našich silách, abychom dostali kluky před námi pod tlak. Uvidíme, jak to půjde.


Šéfové týmu Lotus na startovním roštu ve Valencii (foto: Team Lotus)

Co si od týmu slibujete příští rok? Dočkáme se nějakých velkých vylepšení?
TF: Dokončili jsme ty největší novinky pro letošní sezónu, ale na voze pro rok 2012 pracujeme už několik měsíců. Příští rok bych chtěl, abychom byli pravidelněji schopni zatlačit na vozy před námi. Budeme mít KERS, budeme mít v provozu dva aerodynamické tunely a designové oddělení pracuje společně naplno od prvního dne, kdy jsme se pustili do auta pro rok 2012. Takže chci, abychom učinili další pokrok, stejně jako letos.

Tým Lotus má velmi působivý program pro rozvoj pilotů. Dočkáme se v něm dalších indických pilotů?
TF: Určitě - pokud budou mít talent, dáme jim šanci.

Myslíte si, že přítomnost většího počtu indických pilotů bude důležitá pro úspěch F1 v Indii?
TF: Domnívám se, že ano. Fanoušci tradičně fandí jednomu týmu - Ferrari a jeho pilotům. My ale od úplně prvního dne našeho týmu velmi tvrdě pracujeme na tom, aby lidé fandili nám a našim pilotům. Setkáváme se s mnoha fanoušky v barvách našeho týmu, kteří říkají, že mají rádi oba piloty, ale že se jim nejvíce líbí, jak jako tým závodíme. Doufáme tedy, že nás indičtí fanoušci podpoří kvůli tomu, co děláme, ne kvůli tomu, kdo jsme.


Jarno Trulli s Lotusem T128 v Singapuru (foto: Team Lotus)

Proč myslíte, že má Red Bull v současnosti tak velký náskok před ostatními týmy?
TF: Talent, peníze, čas strávený v aerodynamickém tunelu a týmové práce. Je to vskutku jednoduché!

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy