Pastor byl prvním z pilotů Williamsu v cíli v Monze, dojel na 11. místě. Jak byste shrnul závod z pohledu týmu?
Sam Michael: Byli jsme konkurenceschopní v prvním stintu, ale žel jsme neměli dostatečnou rychlost, abychom to udrželi po zastávkách v boxech.
Kvůli dvěma DRS zónám v Monze se hodně spekulovalo o úrovni nastavení křídel před závodem. Jaké bylo při zpětném pohledu to nejlepší řešení?
SM: V Monze je křivka zadního křídla velmi plochá. Znamená to, že se časy mezi vysokou a nízkou úrovní zadního křídla až tak moc neliší. Ačkoliv je DRS pro závod důležitým nástrojem, nejdůležitějším faktorem víkendu se ukázaly optimální otáčky motoru pro závod, byť to narušilo schopnost předjíždět.
Konkurenceschopnost FW33 se od pátku do soboty zlepšila. Jaké změny jste učinili v pátek v noci?
SM: V pátek se u nás na pneumatikách objevilo spoustu puchýřů, takže jsme vyladili nastavení, abychom tento jev minimalizovali.
Pastor byl zmaten svou nehodou na počátku kvalifikace. Můžete vysvětlit, co se stalo?
SM: Očividně na to tlačil a jel docela dobré kolo, z čehož jsem měl radost, protože se nenechal rozhodit problémy s KERSem. V Parabolice se mu však zadní kola uklouzla příliš rychle na to, aby mohl zareagovat. Původně jsme si mysleli, že to způsobil příliš brzkou aktivací DRS, ale přišlo to později.
Oba piloti měli excelentní start do závodu. Jak jste s tím byl spokojen? Pracoval tým v posledních týdnech na startech?
SM: Na starty jsme se v poslední době hodně soustředili, obzvlášť na dynamometru, a také během tréninků v posledních závodech.
Pastor Maldonado v nájezdu do Parabolicy (foto: AT&T Williams)
Rubensův závod byl zničen v první zatáčce. Jaká byla jeho rychlost poté, co jste mu vyměnili přední křídlo?
SM: Jeho rychlost byla celkově dobré, ale na počátku závodu jsme na střední směsi ztratili hodně času.
Na řadě je Singapur. Co nového veze tým na Dálný východ a jaké naděje chováte před nočním závodem?
SM: Máme nějaká vylepšení difuzoru a předního křídla s tím, jak se vracíme k vysokému přítlaku. Naším cíle je vždy získat trochu více bodů.