Sutil: Na omezení mapování nejvíce doplatil Renault, poprvé jsme porazili oba vozy

Force India | foto: Sahara Force India

Adrian Sutil odjel ve Valencii jeden ze svých nejlepších závodů ve Formuli 1. V rozhovoru rozebírá vývoj Velké ceny Evropy ze svého pohledu.

Po neúspěšném závodu v Kanadě si ve Španělsku Sutil spravil chuť a získal dva body. Po startu z 10. místa předjel Heidfelda i Schumachera, který přišel o své přední křídlo, o jednu pozici zpět se propadl díky dobrému výkonu a dvouzastávkové strategii Jaimeho Alguersuariho.

Jaké to bylo uspokojení, když jsi byl v cíli z 24 vozů devátý?
Adrian Sutil: Velké, myslím, že tato devátá pozice byla čistě o výkonnosti. Byl to náš nejlepší víkend podle mě. Body jsme nezískali díky strategii, ale díky rychlosti, takže z toho mám opravdu radost. Celkově to byl dobrý víkend: podařená kvalifikace, dobrý závod - jen škoda, že jsem nakonec nemohl získat osmé místo. Bojoval jsem velmi tvrdě, akorát to na předjetí nestačilo.

Předjel jsi na startu Nicka Heidfelda?
AS: Ano, dostal jsem ho před první zatáčkou, pak jsem byl devátý. Vyvíjel jsem několik kol tlak na Michaela, pak o něco zrychlil. Získali jsme jeho pozici, když přišel o své přední křídlo.

Kdy sis uvědomil, že bojuješ o pozici s Jaimem Alguersuarim?
AS: Po své zastávce, protože jsem byl najednou devátý a říkal jsem si: "OK, něco tady nehraje, někdo jede určitě na dvě zastávky!" Před závodem jsem měl pocit, že by dvě zastávky byly možné, ale bylo to na hraně. Jeho výhodou zřejmě byly čerstvé pneumatiky, které měl, takže mu to [strategie] dobře fungovalo.

Kdy ses dostal za něj?
AS: Řekl bych že 10 kol před koncem. Přibližoval jsem se mu, oba jsme měli tvrdší směs. Jeho pneumatiky ke konci trochu ztrácely na výkonnosti, mé na tom byly lépe, ale jen na to předjetí to nestačilo, protože tam je zatáčka na třetí rychlostní stupeň, kde se vůbec nedá jet těsně za druhým autem. Ztráceli jsme na výjezdu tolik, že jsme se nikdy nedostali dostatečně blízko pro předjetí. Potřeboval bych celou první rovinku s aktivovaným křídlem, ale to jsem mohl udělat až 400 m za předchozí zatáčkou.

Věříš, že vám vyjasnění pravidel ohledně výfuků před závodem v Silverstone pomůže stáhnout náskok týmů před vámi?
AS: Myslím, že jsme ve Valencii změnou týkající se mapování motorů pro kvalifikaci moc neztratili, Renault na to doplatil o něco více. Bylo to vůbec poprvé, co mohli porazit oba jejich vozy, takže to vypadá dobře. Ale v Silverstone to bude náročný víkend pro všechny, úplně bez foukání, navíc s rychlými zatáčkami. Může to způsobit hodně problémů.

Těšíš se do Silverstone?
AS: Je to skvělá trať. To, co bývalo prvním sektorem, než se přesunuly boxy, je úžasné. Jedná se o historický okruh a já ho mám rád. Bude to domácí velká cena pro tým. Čeká nás samozřejmě rušný víkend!

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy