Michael hodnotí pokroky Williamsu i kolizi Maldonada s Hamiltonem

Michael, Sam | foto: Williams F1 Team

Stáj Williams poskytla vlastní rozhovor s technickým ředitelem Samem Michaelem. Hovoří o výkonnosti monopostu FW33 v Monaku, kolizi Hamiltona s Maldonadem i o vyhlídkách před Kanadou, kde budou moci piloti poprvé v závodě využívat nastavitelná křídla (DRS) na dvou místech.

Williams získal v Monaku své první body v roce 2011. Jak velká to byla pro tebe a pro tým úleva?
Sam Michael: Zisk bodů byl skvělý pro všechny zainteresované, musíme poděkovat Rubensovi za to, že jsme na ně poprvé v této sezóně dosáhli. Mělo to však sladkohořkou příchuť, protože to s Pastorem vypadalo nadějně na slušný bodový přínos.

S Rubensem to tak vypadalo dobře, dokonce ještě lépe před prvním výjezdem safety-caru, což značně poškodilo jeho pozici. Můžete to vidět z počtu aut, které jezdily za ním, ale po safety-car fázi skončily v první pětici. Monako je obvykle v tomto ohledu loterií, takže odjet s několika body je pro celý tým dobrým výsledkem.

Byl spokojený s rychlostí FW33 v ulicích knížectví?
SM: Ano, FW podávalo dobré výkony. Obzvlášť v závodě jsem byl překvapený rychlostí, kterou jsme měli na stejně starých pneumatikách jako nejrychlejší vozy. Určitě je před námi stále spousta práce, ubíráme se však správným směrem.

Jak bys shrnul výkonnost Pastora Maldonada, který se kvalifikoval do elitní desítky podruhé za sebou, a zdálo se, že získá své první body v F1?
SM: Jeho výkonnost byla téměř dokonalá. Jeho dva inženýři Xevi Pujolar a Andrew Murdoch odvedli také skvělou práci. Jejich úsilí nám opravdu pomohlo učinit správná rozhodnutí ohledně pneumatik a strategie a Pastor na to v závodě pořádně tlačil, když bylo třeba.

Jak je tvůj názor na nehodu s Hamiltonem, po které pro Pastora závod skončil?
SM: Byl to závodní incident.

Pirelli poprvé letos použilo superměkkou pneumatiku. Jak se držela během závodu?
SM: Životnost v důsledku opotřebení nebylo tak silná, jak jsme po tréninku čekali, ale stále byla během závodu dobrá. S jednou zastávkou by to bylo bez výjezdů safety-caru na hraně, takže to vypadá, že dvou zastávková strategie byla optimální.


Barrichellovi pokazil závod výjezd safety-caru

Příštím závodem v kalendáři je Montreal. Jaké jsou vaše naděje s FW33 na takovém okruhu vyžadujícím nízký přítlak?
SM: Každý okruh je letos odlišný, ale s novinkami, která budeme mít příští víkend pro FW33, bychom měli být konkurenceschopní.

Na okruhu Gilla Villeneuva budou dvě DRS zóny. Myslíš si, že DRS bude efektivní při úpravě pro nízký přítlak?
SM: Určitě ano. Myslím si, že způsob, jakým FIA řídí DRS, je perfektní. Charlie Whiting jej vyhodnocuje závod od závodu a upravuje, aby vyhovoval každému okruhu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 10 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy