Turecko bylo závodem, kde se sice zdálo, že máte ty správné karty, ale nemohl jste s nimi hrát v tu správnou chvíli.
Jenson Button: Jo, tak nějak. Myslím, že do závodu jsme šli jako všichni ostatní s tím, že tři zastávky budou tou nejlepší strategií. A když začalo být brzy celkem zřejmé, že ostatní obracejí na čtyři zastávky, já jsem se staral o pneumatiky v prvním stintu a snažil se získat několik kol na vozy kolem mě s tím, že tří zastávková strategie bude fungovat.
Myslím, že jsme měli na slušný výsledek, ale trochu jsem doplatil na pokus týmu dostat mě na čistý vzduch - do boxů jsem byl povolán příliš brzy vzhledem k životnosti pneumatik. Navíc jsem byl vypuštěn do provozu a ty dřívější zastávky, než bylo potřeba, se mi během posledního stintu vymstily, protože jsem se opravdu trápil na pneumatikách, které měly to nejlepší už dávno za sebou.
A co z toho vyvozuješ?
JB: Je to zklamání, protože v kokpitu jsem neudělal nic špatně - jel jsem čistý, dobrý závod a staral se o pneumatiky, ale nakonec jsem na to doplatil. Jak jsme viděli během prvních tří závodů, všechny týmy a piloti se na těchto pneumatikách rychle učí, musíme se z toho poučit a jít dále. Myslím, že jsme se všichni v neděli něco naučili a doufám, že toho co nejdřív využijeme.
Krom toho jsme v neděli neměli rychlost na vítězství. Když jste v rychlém autě, pak to máte se strategií jednodušší - když musíte tlačit, musíte někdy činit rozhodnutí, která jsou na hraně, nebo se pokusit uspět se strategií, která je o něco horší než ta perfektní.
Nikdy jsme netvrdili, že to bylo lehké a je dobré, že si pro taková rozhodnutí dostatečně věříme. Do dalších dvou závodu půjdu s větší důvěrou v to, že budeme zpět na našich obvyklých pozicích na čele.
Zdálo se, že jste šli s výkonností v Turecku dolů - myslíš si, že ve Španělsku a v Monaku budete opět ve formě?
JB: V Turecku jsme chtěli nasadit několik užitečných novinek, ale z několika důvodů z toho sešlo. Jak jsme řekli dříve, bitva o šampionát je v podstatě bitvou v oblasti vývoje, a my jsme v tomto ohledu v Turecku trochu zaostali, protože jsme neudělali očekávaný pokrok.
Ale vím, jak na to tento tým reaguje - ten pád z popředí v Turecku se mu nelíbil. Docela si věříme, že budeme díky některým našim plánovaným vylepšením rychlí a spolehliví, takže jsem optimistou: v Barceloně budeme mít tyto novinky znovu na voze.
Vždy také vyvíjíme nová řešení a vím, že designéři se usilovně snaží na všech frontách o to, aby nás dostali do pozice, z níž bychom byli schopni vyhrávat závody.