Očekával jsi tak snadný start do sezony?
Vettel: Nechápejte to špatně, ale tohle ještě nic neznamená. Zatím jsme jen na začátku sezony a o mluvit o obhajobě titulu je více než předčasné. Samozřejmě, každý bod může být rozhodující, to je nepopiratelné. Vyhrát dva z devatenácti závodů ještě opravdu nic neznamená. Ještě je tu totiž dalších 17 závodů, ve kterých bude potřeba jezdit co nejlepší výkony. Oproti loňsku ale výhodu máme, a to spolehlivější auto.
Když se ohlédneš za kvalifikací, skrýval jsi nějak potenciál auta během tréninků? V nich jsi se totiž tak dobrému času nepřiblížil.
Vettel: Tak to určitě nebylo, i když je pravda, že tréninky mi moc nevyšly. I tak jsem ale byl s autem spokojen, a to po celý víkend. Od první části kvalifikace až do posledního třetí části podávalo úžasný výkon, což nám pomohlo k získání pole position.
Svou nejlepší pozici na startu jsi na 100 % využil, jsi spokojený i s průběhem závodu?
Vettel: Absolutně ano. Věřte mi, být ještě víc spokojený už snad ani nejde. Všechno bylo perfektní, ze začátku na nás McLaren ještě stačil, ale po prvním stintu už jsme byly nejlepší my. Takový náskok nám dal možnost pozorněji sledovat ostatní, kdy kdo zastavil v boxech, jaké nasadil pneumatiky... Právě pneumatiky byl klíčovým faktorem, hodně závod ovlivnily. Degradace byla opravdu velká, nešlo odhadnout, jak moc můžete tlačit na pilu a zároveň je úplně nezničit.
Red Bull používá vlastní signály, uprostřed závodu bylo v rádiu slyšet, že plán A nahradí plán B, co to vlastně znamená?
Vettel: Písmeno označuje strategii zastávek v boxech. Už je sice po závodě, ale víc vám k tomu neřeknu.
Velkým problémem je KERS. Ty jsi i navzdory problémům s KERSem vyhrál, Mark Webber už takové štěstí neměl. Není to trochu alarmující?
Vettel: Po většinu závodu fungoval. Není žádné tajemství, že jsme ho museli deaktivovat. Pokud bychom ale potřebovali, byly bychom schopni ho zase zapnout. Z nasbíraných dat ještě musíme zjistit, proč jsme ho museli vypnout. Na to se pak musíme soustředit, protože bez něj budeme ztrácet čas na kolo. Naštěstí na startu fungoval, jinak bych asi první pozici neudržel.
Fyzická kondice je určitě problém v takových podmínkách jaké panují v Malajsii.
Vettel: Fyzická zátěž je tu velká. Není snadné tu dýchat, je tu obrovská vlhkost vzduchu. Hlavně v garáži, protože tam se vzduch vůbec nehýbe.
Do dalšího závodu zbývá už jen méně než týden, co budeš do té doby dělat?
Vettel: Zas tolik času to není, volno jsem měl vlastně jen v pondělí, pak budu zase trénovat a ve čtvrtek už budu v Šangaji.