Rubens Barrichello o voze FW33, pneumatikách a svých cílech

Barrichello, Rubens | foto: Williams F1 Team

Dlouhé čekání se pomalu chýlí ke konci. Již příští týden znovu začne kolotoč závodů Formule 1 a nebude u toho chybět ani nejzkušenější pilot startovního pole, Rubens Barrichello.

Rubens Barrichello, muž, který odjel nejvíce závodů Formule 1 v historii a v současnosti asi nejzkušenější pilot startovního pole se v barvách Williamsu chystá již na svou 19.sezonu v F1. Jak hodnotí svou současnou situaci a jak si zvyká na novinky v pravidlech, nastavitelné zadní křídlo a systém KERS?

Jaký máš dojem z předsezonní přípravy?
Barrichello:
Tohle bude moje druhá sezona s Williamsem a myslím, že oproti loňsku jsme na tom lépe. Vše je dokonale připraveno na start sezony.

Jak bys zhodnotil FW33 v porovnání s loňským vozem?
Barrichello:
Je to velký rozdíl. Oproti FW32 je letošní vůz agresivnější, takže s ním musím jezdit trochu jinak, ale vlastně se mi to docela líbí. Zatím nevíme přesně, jak rychlý FW33 je, ale zatím mám dobrý pocit.

A jaký máš názor na degradaci pneumatik?
Barrichello:
Lehké to s nimi není...Hodně záleží i na tom, jak máte nastavené auto. Musíte se o ně během jízdy lépe starat, jinak hned odejdou a předešlou výkonnost už zpět nezískají. Rozhodně si nemyslím, že by bylo vůbec možné ujet na jedné sadě celý závod.

S jakým výsledkem budeš v Austrálii spokojen?
Barrichello:
Ohledně skutečné výkonnosti je tu stále velký otazník. O tom, že jsme se zlepšili, není pochyb, ale nevíme, kolik týmů se dokázalo zlepšit více. Ale dobře, budu optimistický, rád bych se probojoval do třetí části kvalifikace a v závodě získal body.

Práce v kokpitu se nyní se systémem KERS a nastavitelným zadním křídlem ztížila, jak náročné to pro pilota je, zvyknout si na další dvě tlačítka na volantu?
Barrichello:
Provozovat obě funkce, KERS a zadní křídlo, je obtížné. Po chvilce testování si na to zvyknete, ale jak se různé tratě liší, tak se bude lišit i práce s těmito systémy. Během sezony se s těmito systémy naučím pracovat lépe, o tom není pochyb, ale bude to nějakou dobu trvat. Jenže těch tlačítek na volantu je tolik, že občas prostě nejde sledovat situaci před sebou a musím se podívat na volant. To by ovšem nemuselo být bezpečné. A o tom jsme mluvili s Charliem Whitingem a Jeanem Todtem, snad se to povede nějak vylepšit.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy