Co jsi studoval předtím, než jsi začal pracovat ve Formuli 1?
RE: Chodil jsem do školy hned tady v Brackley, je vzdálena 5 min pěší chůze od továrny. Když jsem byl ve škole, nebyl jsem si jistý, co budu chtít dělat později v životě. Měl jsem několik představ, ale v té době jsem se nemohl rozhodnout - tak jak je to u většiny dětí v tom věku - kudy se v životě ubírat.
Proto jsem studoval mnoho předmětů a dosahoval jsem velmi dobrých výsledků v informačních technologiích, zeměpisu, hudební výchově a dějepisu. Hned po škole jsem šel na Bucks New University, kde jsem tři roky studoval multimediální technologie a dosáhl na vyznamenání.
Co jsi dělal před tím, než jsi nastoupil do Mercedesu GP?
RE: Po dokončení vysoké školy jsem chtěl nastoupit u britského letectva (RAF), ale mezitím jsem nastoupil na brigádu do místního obchodu Debenhams. Později jsem si uvědomil, že RAF není pro mě a z brigády se vyklubala má stálá práce. Během té doby jsem se rozhlížel po zaměstnání, které by více odpovídalo tomu, co jsem vystudoval.
Místo, kde jsem opravdu chtěl pracovat, byla naše továrna, která tehdy byla známa jako Honda Racing F1 Team. Upřímně jsem si myslel, že šance je velmi malá, protože jsem chtěl z maloobchodu nastoupit rovnou k týmu Formule 1, po spoustě žádostí a několika nervózních pohovorů to nakonec vyšlo - pro tým jsem začal pracovat na konci roku 2007.
Richard s monopostem MGP W01
Co je tvou každodenní náplní?
RE: Kdykoliv se s lidmi bavím o své práci, vždy se mě ptají: "Co to je vlastně ten koordinátor životnosti?" Nejprve tedy vysvětluji, že spousta součástek na voze Formule 1 má svou trvanlivost a životnost. Každá součástka má přiřazené číslo a životnost, ty pak používáme pro identifikaci součástek a ukládání informací v našem systému.
Jakmile má součástka za sebou určitý počet kilometrů, je zkontrolována; jakmile dosáhne stanovený limit kilometrů, je vyřazena. Životnost všech dílů na voze je kritická jak pro bezpečnost, tak i pro spolehlivost, proto je životně důležité vědět, kdy se blíží ke svému limitu.
Má role jakožto koordinátora životnosti je řídit užívané součástky, udržovat přesné informace a vydávat díly mechanikům pro stavbu aut nebo jiným oddělením pro interní testování. Společně s mým kolegou Andym úzce spolupracujeme s ostatními odděleními, které vyrábějí a opravují tyto součástky, takže jsme schopni plnit termíny a v neposlední řadě je také ve správnou dobu dostat tam, kam patří.
Také spolupracujeme s koordinátorem náhradních dílů závodního týmu Tonym Waltonem, abychom se ujistili, že tým má všechny potřebné náhradní díly, když je na okruhu.
Obecně se staráme o jednotlivé součásti zavěšení včetně závěsů, kovové díly šasi a šroubky, které vše spojují dohromady, rovněž o mnoho dalších součástek, které jsou součástí šasi a převodovky.
Piloti Mercedesu GP ve vzájemném souboji v Suzuce: Nico Rosberg s Michaelem Schumacherem
Co se ti líbí na práci v F1?
RE: Práce v F1 znamená pracovat na vrcholné úrovni motosportu a tím, že jste na vrcholu, se musíte stále zlepšovat. Tolik jsem se toho od mého začátku s týmem naučil a získal porozumění, schopnosti a zkušenosti, které mi po zbytek života nikdo nevezme. Je skvělé vidět výsledky vaší práce v televizi a vědět, že mám svůj podíl na našich vozech, které cestují po světě a závodí. A ještě lepší je, když vidíme naše piloty na pódiu.
Co je nejlepší na práci pro Mercedes GP?
RE: To, že pracuji pro Mercedes GP! Jsem nesmírně šťastný, že jsem částí tohoto týmu a že mám práci, kterou mám, protože většina lidí nemá takové štěstí, aby přestoupila rovnou do Formule 1. Většina lidí se musí propracovat přes nižší formulové série, než dostanou práci v nejvyšší kategorii našeho sportu.
Já jsem navíc většinu svého života strávil v Brackley a viděl jsem počátky týmu British American Racing, jak vyrostl do současné podoby, a jsem hrdý na to, že můžu být v poslední době jeho součástí. Obzvlášť loni, když jsme jakožto Brawn GP vyhráli šampionáty a nyní stavíme Stříbrné šípy.
A co je nejnáročnější na tvé práci?
RE: Plánovat předem je v F1 klíčové, protože se tento sport tak rychle vyvíjí. Nejste-li připraveni, pocítíte na trati důsledky. Proto se musíme ujistit, že vždy myslíme dopředu, takže když vyvstane nějaký problém či se změní plán, jsme schopni se přizpůsobit a a zajistit, že všechno ostatní poběží hladce a nic nebude narušeno.
Richardovi je 25 let a mezi jeho záliby patří bojová umění, fotografování a - jak jinak - závodění.