Neale o letošním vývoji MP4-25: Kde udělal McLaren chybu?

McLaren | foto: McLaren

Generální ředitel McLarenu Jonathan Neale v dnešním telekonferenčním rozhovoru s novináři hovořil o vývoji letošního vozu. Kde udělal tým chybu? Nedošel mu ke konci sezóny dech?

Co bylo příčinou vaší letošní prohry s Red Bullem a Alonsem a jak to hodláte příští rok změnit?
JN: Red Bull měl velmi rychlé auto od počátku roku. Počet závodů, v nichž obsadili první dvě místa, je působivý. Mohli bychom se samozřejmě ohlédnout zpět a určit místa, kde jsme trpěli slabší spolehlivostí - měli jsme třeba problémy s převodovkou - nebo kde jsme měli kolize a incidenty, a říci: 'Tady nám utekl šampionát.'

Svádí nás to k takovému hledání chyb a léta to děláváme. Skutečností je to, že sezóna je dlouhá a skládá se ze spousty rozhodnutí, spousty věcí kolem vylepšení, výkonností, problémů se spolehlivostí. Museli bychom se samozřejmě vrátit a podívat se na to, jak jsme si vedli, to ale děláme každý rok.

Bojujeme s Ferrari o další místo v poháru konstruktérů, je cenné a budeme se snažit tento víkend co nejlépe využít našich schopností. Přistoupíme k tomuto závodu jako ke kterémukoliv jinému, to znamená, že bych ho chtěl vyhrát. A to také bude naším cílem.

Ale není to zase tak, že by sezóna byla katastrofálním selháním, byl to opravdu těsný rok a McLaren se nevzdává, dokud není konec. Jsme bojovníci a v tomto smyslu budeme i pokračovat.

Zdá se, že letošní vývoj vozu nebyl tak úspěšný, jak byste si bývali přáli, je to tak? Pokud ano, s čím byl problém a proč?
JN: Ne, tohle není fér. Myslím, že nebyl dostatečně rychlý k tomu, abychom předstihli konkurenci, ale jak Red Bull s Ferrari, a v první části sezóny určitě i Mercedes, byli ve vývoji velmi silní a my jsme při tom neodváděli dostatečně rychle svou práci. Ale neřekl bych, že bychom v našem vývojovém systému udělali nějakou chybu, byl to náročný závod po celý rok.

Když srovnáte svůj vývoj od léta s koncem sezóny - zdá se, že při několika příležitostech, jako například v Suzuce, jste přivezli něco, co nefungovalo. Měli jste jiný F-kanál pro některé závody, pak se vrátil původní - jako byste si nevěřili či nebyli tak efektivní jako vloni. Jak to?
JN: Myslím, že je obrovský rozdíl mezi prošťouchnutím se mezi tvrdou konkurencí a návratem ze zapomnění, kdy vás všichni odepisují. Nemyslím proces, ale kontext je jiný.

Předpokládám také, že všichni jsme si zvykli na množství testů a více rizika, která musíme snášet během pátků. Zajímal jsem se o to, jak se vyvíjí rychlost vozů u týmů, které se pravidelně snažili měnit auta, zkoušely je vylepšovat, s rychlostí, kdy vozy nebyly - alespoň nijak viditelně - vylepšovány, kdy říkali, že nemají na voze nic jiného.

Víme, že hodně výkonnosti je možné najít v nastavení vozu, ale pro nastavení vozu potřebujete mít do jisté míry jeho konfiguraci stabilní. Myslím, že výzvou nás všech je, jak pokračovat s vývojem nastavení. Týmy, které přestaly vyvíjet svá auta, jsou rychlejší, protože závodní inženýři a piloti se učí pracovat s tím, co mají.

Překvapilo vás, že Red Bull v Brazílii neupřednostnil Webbera, přičemž před Vettelem stále stojí velmi náročný úkol v Abú Zabí?
JN: Abych byl upřímný, tam mě to vlastně moc nepřekvapilo. Myslím, že řešili během roku své problémy - když máte velmi konkurenceschopné auto a dva piloty, kteří jsou oba dobří, je velmi jednoduché něco zkazit a je třeba udržovat opatrně rovnováhu, jak víme. Všichni čekáte, že něco zkazíme, abyste z toho měli skvělou zprávu.

Četl jsem dopoledne zprávy, které píšete, o tom, co řekl Dietrich. Myslím, že vyjedeme na dráhu a necháme je závodit. Piloti vědí, co je ve hře, dokáží si to na okruhu srovnat. Myslím, že to bude opravdu těžký závod a už se nemůžu dočkat toho, až ho tam budu sledovat.

 

Zdroj fotogalerie z Brazílie níže: www.mclaren.com

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 2 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy