Alonsův déšť a tma

Alonso, Fernando | foto: Bridgestone

Španělský pilot mohl poprvé ve své kariéře slavit úspěch v mokrém závodě. Co se změnilo? Bylo to dílem štěstěny – to se dozvíme v rozhovoru, který poskytl pro italský deník Gazzetta dello Sport.

Španělský pilot, mistr světa z let 2005 a 2006, odložil oslavy vítězství a vrhl se znovu do práce, nezapomněl poděkovat týmu za skvělou práci. „Vidět je jak jsou šťastní, to je ta nejkrásnější věc. Myslím, že to je moje první vítězství za deště. A musím přiznat, že je to opravdu zvláštní pocit“.

Jak byl závod obtížný?
„Hodně. Sobotní trénink nám naznačil, jak moc jsme se přiblížili Red Bullům, ale mokrá trať byla opravdu záludná a navíc nám chyběla potřebná data, závodilo se tady poprvé. Museli jsme objevovat každý milimetr trati. V některých částech byla přilnavost optimální, jinde byla spousta vody, bylo tudíž velmi snadné ztratit přilnavost“.

Můžete to považovat za nejtěžší vítězství této sezóny?
„To je bez debat. Byly tu podmínky, které jsem nikde jinde nezažil. Testovali jsme za sucha, vůbec jsme netušili co nás muže potkat za mokra. V závěru se rychle stmívalo a byla tma, viditelnost ubývala s každým metrem“.

Co se změnilo, od července, kdy jste ztrácel 47 bodů, až do dneška, kdy jste v čele šampionátu?
„Štěstí“.

Je to jen otázkou štěstěny?
„Vůz se hodně zlepšil, tým pracuje naprosto fantasticky. Také v Silverstonu jsme měli velký potenciál, i když jsme vyšli naprázdno. Také ve Valencii se již vše měnilo k lepšímu".

V předvečer závodu, pomyslel jste si, že po jeho skončení byste mohl být v čele šampionátu?
„Po pravdě - nemyslel jsem si to. V poslední době jsme získali mnohem více, než jsme předpokládali. Ale je to odměna za to, že jsme nikdy nepřestali věřit“.

Co jste si pomyslel, když vyvěsili červené praporky po prvních kolech jízdy za safety-carem? Měl jste strach, že se nebude pokračovat?
„Neměl jsem čas přemýšlet o negativním scénáři závodu: musel jsem zkontrolovat technické parametry a zůstat plně koncentrovaný na závod, což za dané situace bylo dost obtížné“.

Co se stalo při výměně pneumatik?
„Byla to moje chyba, na stanoviště jsem nepřijel přesně, byl jsem příliš dlouhý a zablokoval jsem kola“.

Co se Vám teď honí hlavou?
„Nic se nemění. S novým bodovým systémem je tu pořád dost pilotů, kteří mají stejnou šanci získat titul“.

Jaké budou klíčové momenty v posledních dvou velkých cenách?
„Pokračovat v tvrdé práci, je potřeba dojíždět na pódiových místech. Red Bull zůstává pořád silný“.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 2 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy