Ferrari volí pro Suzuku defenzivní strategii

Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Ferrari připravilo plán pro následující čtyři závody: „V Suzuce chceme spíše zaujmout defenzivní postavení, v dalších závodech zaútočíme“.

„Vítězství jsou ovocem a to jak pro vztahy v týmu, který je pod tlakem, tak pro vývojový program, který byl zahájen v začátku sezony,“ vysvětluje Stefano Domenicali. V boxech Ferrari se během singapurské Grand Prix pohyboval i Aldo Costa, otec vozu F10, který s napětím sledoval nasazení a hlavně funkčnost všech nových prvků. Ve znovuzrozené naději na titul šampiona F1, je nutné všechny tyto díly vyzkoušet na okruhu, s maximálním aerodynamickým přítlakem, což až do Singapuru byl velký problém pro F10. S nedělním výsledkem a s nasbíranými daty, musí v Maranellu připravit vozy na nadcházející čtyři okruhy.

Po několika chybných závodech se Alonso vrátil ve velkém stylu…
„V neděli odjel opravdu skvělý závod, od prvního do posledního kola. Demonstroval tím svou opravdovou hodnotu. Dokázal udržet nervy v klidu a to jak v sobotu, v hodně delikátním okamžiku, kdy jsme měli menší problém s mapováním a udržením výkonnosti jeho motoru, tak i v neděli při závodě. Jako pilot, se znovu vrací do své formy a ta roste s každým závodem. Věřím, že v posledních závodech ukázal, v čem je jeho síla“.

A co Massa?
„Startovat z poslední pozice v závodě jako je Singapur, je prakticky nemožné pomýšlet na úspěch. Jediná možná strategie, byla zajet do boxu hned v prvním kole a pak jen těžit z postupu. Jsem si jistý, že bez toho problému v kvalifikaci, by oba naše vozy bojovaly o přední místa. V závodě nám zase zkomplikoval strategii Safety car, který vyrazil na trať až příliš brzo. Felipe je pro Ferrari hodně důležitý, protože jen s výkonnostně vyrovnanými piloty můžeme bojovat o pohár konstruktérů“.


Jaká jsou očekávaní od týmu ve zbytku sezony?
„Žádné prognózy, nikdy nám nevyšly. Ale v Japonsku očekávám návrat McLarenu ve velkém stylu a samozřejmě Red Bull ve stabilní síle. Pro nás to bude závod spíše v defenzivním duchu. Ale budeme bojovat na maximum, jsme připraveni“.

Velká cena Koreje…
„Je to velká neznáma. Víme o trati velmi málo, jen to co je k dispozici na simulátoru, nevíme nic ani o typu použitého asfaltu. Během tréninků budeme moudřejší, pak nastane moment rozhodnutí, zda použít F- kanál nebo ne“.

Pak následuje velké finále v Brazílii a Abú Zabí…
„Trať v San Paolo by měla našim vozům vyhovovat, již řadu let tu dosahujeme skvělé výsledky. Zatímco Abu Zabí, je trať, která pro nás není až tak příznivá, ale uvidíme až na místě a také v jaké pozici budeme v boji o titul“.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy