Pro Fernanda Alonsa začala Velká cena nejhorším možným způsobem, kolizí v prvním kole a skončila ještě hůře, odstoupením v kole 38. Pilot Ferrari nezvládl svůj vůz po výjezdu z Les Combes a narazil do bariéry. Následně se nevyhnul otázkám rozčarovaných italských novinářů.
Zklamaný?
„Počítal jsem s deštěm, ale přišel příliš pozdě, v posledních sedmi kolech. Pokud by nezačalo pršet, Mercedesy by museli do boxů pro tvrdé pneumatiky, my ne a já bych se posunul o další dvě příčky, šel bych na šesté místo. Od samého začátku jsem se musel prokousávat pořadím nahoru“.
Proč jste si po nehodě s Barrichellem, nechal nasadit přechodné pneumatiky?
„Protože pokud by začalo pršet, tak jak říkala předpověď, museli by ostatní zastavit na výměnu pneumatik a já bych šel do vedení s dobrým náskokem, myslím tak dvaceti vteřin. Byl jsem poslední, navíc s poškozeným vozem, musel jsem volit jinou strategii než ostatní, mohla být i vítězná“.
Jen Hamilton a Webber z vedoucí pětice dosáhli na body.
„Čekalo nás sedm malých finále. To první vyznělo lépe pro dva z nás. V dalších šesti musíme zabrat a doufat, že každý závodní víkend vyjde někdo z nich naprázdno. Monza? Hledím k ní s optimismem, bude to moje první italská Grand Prix s Ferrari. Musím udělat všechno možné, abych naplnil očekávaní všech našich tifosi“.
Proč jste si nenechal nasadit pneumatiky do extremního mokra na poslední kola?
„Intermediálky jsem měl nové a udělali jsme to co ostatní. Na extrémní pneumatiky bylo málo vody“.
Zvolil jste nastavení do mokra, ale déšť Vás zradil. Nepřipadá Vám, že jste tento rok, učinil až příliš mnoho chyb?
„Ne víc, než je můj standard nebo než učinili mí soupeři. Dokončit závod na osmém místě by nepřineslo významné body, musel jsem riskovat. A že to skončilo špatně - po tak chaotickém závodě se toho tolik nezměnilo“.