Jak hodnotíte výkonnost Cosworthu CA2010 v Kanadě?
Během Velké ceny Kanady je důležitá výkonnost motoru kvůli dlouhé rovince před poslední šikanou a boxovou uličkou - ty nabízejí příležitosti pro předjíždění. Týmy musí správně zvolit aerodynamickou konfiguraci, protože po rychlých částech následují velmi pomalé zatáčky, jako je slavná vlásenka a druhá zákruta.
Od počátku sezóny usilovně pracujeme kvůli optimalizaci výkonnosti CA2010 na všech oblastech, na něž se nevztahují homologační pravidla FIA, například na mapování, palivo a maziva. V Kanadě jsme pozorovali pozitivní výsledky této práce a dále jsme se mohli těšit z výborné spolehlivosti, jež se stává jedinečnou vlastností našeho motoru.
Opravdu se již těším na okruhy, kde bude záležet na skutečné síle - jako je Spa-Francorchamps a Monza, kam se dostaneme na počátku druhé poloviny sezóny a kde budeme moci CA2010 ukázat svaly.
Hodně se hovoří o posledním zlepšení Lotusu - jaké to je z vašeho pohledu?
Lotus odvádí výbornou práci, což je pochvalou pro Tonyho Fernandese, Mika Gascoyna a jejich personál. Dřou, aby se dostali do pozice, z níž by mohli před koncem sezóny ohrožovat jeden či dva tradiční týmy ze středu pole.
Výkonnost Lotus-Cosworthu T127 byla obzvlášť působivá v případě Heikkiho kvalifikace, v níž zaostal za Sauberem Kamuje Kobajašiho o 2 desetinky a do cíle závodu dojeli před Renaultem Vitalije Petrova. To, že dokážou dosáhnout takové úrovni výkonnosti na trati s pomalými zatáčkami i rychlými úseky poukazuje na všestrannost jejich balíku.
V Cosworthu se snažíme úzkostlivě pomáhat všem třem novým týmům včetně Virginu a HRT, aby mohli bojovat se středem pole a nakonec i výše.
Zástupci Cosworthu při vzájemném souboji v Kanadě
Jak si vysvětlujete výkonnost Williamsu v Kanadě?
Je jasné, že Williams udělal v Kanadě krok vpřed, výsledek v závodě pro ně ale nebyl odměnou, kterou by si zasloužili, zvlášť po sérii smolných okamžiků v jeho průběhu. Skoro se jim podařilo postoupit do poslední části kvalifikace - bylo velkým zklamáním, když to oběma pilotům uniklo pouze o desetinu vteřiny.
Přesto se čekalo, že po startu ze šesté řady získají body, ale kombinace několika faktorů hrála proti nim: Rubens se zapletl do kolize v prvním kole a Nico obdržel penalizaci v podobě průjezdu boxovou uličkou. To, že ve svém nejrychlejším kole byl jen o půl vteřiny pomalejší než Red Bull Sebastiana Vettela poukazuje na to, čeho by byli schopni. Pokračujeme ve spolupráci s týmem, abychom optimalizovali výkonnost balíku Williams-Cosworth a jsme zcela oddáni tomu, abychom jim pomohli dosáhnout jejich cílů.
Jak důležitý byl návrat Velké ceny Kanady pro Cosworth?
Z hlediska Cosworthu to je extrémně důležité, pozitivní krok. V USA má Cosworth tři továrny, které pokrývají rozsáhlé aktivity v oblasti motosportu, kosmického a vojenského programu. Proto je velmi důležité, že můžeme předvést naše závodní schopnosti severoamerické veřejnosti.
Kanada vždy hostila krásné a vzrušující závody. Uplynulý víkend posloužil jako připomínka velkého nadšení a bohaté účasti fanoušků. Gratulujeme organizátorům a lidem v Montrealu k uspořádání nádherného závodu.