Rozhovor s Colinem Kollesem

Kolles, Colin | foto: Sahara Force India

Byl to právě Colin Kolles, kdo dostal ten náročný úkol dostat Campos Grand Prix, později přejmenovaný na HRT, na rošt sezóny 2010. Je to muž, který byl součástí týmů Midland, Spyker a Force India. Dnes vám s tímto zkušeným matadorem nabízíme rozhovor.

Sezóna je v plném proudu. Jak si nyní tým stojí? Jste šťastný, že tu stojíte nebo naopak frustrovaný s vašemi výkony?
Colin Kolles: Nejsem frustrovaný. Musíme pracovat, abychom se zlepšili. To je vše.

Dosáhl jste výsledků, které jste očekával, že budou realisticky možné za tak krátký časový úsek, který jste s týmem absolvoval?
CK: Možná jsme toho zvládli více, než jsme očekávali. Bohužel musíme zapracovat na voze. Musíme toho udělat hodně, ale vždy je to dlouhý proces.

Je vaším největším zklamáním od té doby, co jste vstoupil na palubu forma a dobré výsledky? Je to ten největší problém?
CK: Víte, že vám na tuto otázku odpovím jinou cestou. Jednoduše jsou tu nějaké věci a ty brzy vylezou na povrch.

Objevilo se několik spekulací, které tvrdí, že váš kontrakt s partnerem Dallara bude brzy ukončen. Je to ta věc?
CK: To byla ta první věc, kterou jsem zařídil.

Takže nyní máte auto na tuto sezónu a vyvíjení je na vás?
CK: Ano, definitivně je to moje vize.

A máte schopnost toho dosáhnout?
CK: Myslím, že máme odborníky. Nepochybně jsou věci skládány k sobě a samozřejmě ty, které zatím chybí, budou přidávány, A pak uvidíme.

A příští sezónu budete navrhovat auto podle sebe?
CK: Ano.

A jeho součástí bude Geoff Willis?
CK: To je náš plán.

A už se podepsal na plný úvazek nebo pracuje podle původní smlouvy?
CK: S Geoffem máme velmi dobrý vztah. Myslím tím, že já s ním mám dobrý vztah a máme v tom úplně jasno, čeho chceme dosáhnout. Takže si rozumíme úplně jasně.

Jak vypadá finanční situace týmu – zlepšuje se?
CK: Jsme samozřejmě malý tým a musíme tvrdě pracovat každý den, abychom získali nějaké peníze. Není potřeba tu nic schovávat – ale tohle je pro všechny stejné. Možná, že někteří lidé si hrají na něco jiného a ti by měli být nominováni na Oscara...

Jaký je realistický cíl a ambice, kterého byste chtěli dosáhnout tuto sezónu s tím, co máte?
CK:Možná být nejlepší z nových týmů.

Stále si myslíte, že je to možné?
CK: Vím, že máme silný tým. To je to, co vím. Ale je tu ještě hodně práce, kterou musíme zvládnout.

Což vyžaduje vydělat další peníze, mimo jiné...
CK: Peníze samozřejmě, ale čas je tím největším problémem.

Bruno Senna mluvil o novinkách, které by měly brzy přijít, ale možná ne tak brzy?
CK: Plánujeme auto dvakrát vylepšit, ale teď nemůžu říci, kdy to bude. Možná, že první přijde do měsíce, pokud přijdeme na něco malého, ale plánem jsou dvě vylepšení. Koncentrujeme se na určité části, jako je přední křídlo a difuzér, protože nemáme na to, abychom se koncentrovali na celé auto.

Krátce před Velkou cenou Španělska jste podepsal s Christianem Klienem smlouvu o testovacím a náhradním jezdci. O čem jste uvažoval předtím?
CK: Uvažování bylo logické. Jestli si pamatujete na něco jako rozstřel ve Force Indii, kde jsme měli několik adeptů na jedno místo. Z pohledu tisku se tomu říkalo rozstřel, ale z toho našeho to byly různé informace na zlepšení auta, které nám dali jezdci z jejich individuálního hlediska. Jen díky tomu jsme o hodně vylepšili auto, aniž bychom utratili velké množství peněz. Předtím jsme měli Adriana Sutila, který nikdy předtím neřídil jiné auto F1 a Sakona Yamamota, ktarý také neměl žádné zkušenosti.

Takže důvod, proč jsme se takhle rozhodli by ten, že máme nováčky, kteří jsou velmi talentovaní a odvádějí dobrou práci, ale zatím neřídili žádné auto, se kterým by to naše mohli porovnat.

Jak se odvíjí z vašeho pohledu sezóna HRT, s porovnání s tím, když jste byl součástí Midlandu/Spykeru/Force Indie?
CK: Největší výzvou bylo dostat tým do Bahrajnu. To bylo něco, čeho jsem chtěl dosáhnout. Myslím, že od té doby jsme udělali dost kroků. Samozřejmě máme problmy s vozem, ale děláme, co můžeme.

Je to zábava nebo jen velký problém?
CK: Já si samozřejmě užívám to, co dělám. Chci vidět pokrok. Každý den chci pokrok a když se v paddocku podíváte, tak to u nás nevypadá jako 10.února, kdy tým neexistoval. Podívejte se do garáže na to všechno. Vypadá to, že to tu má pořádek, všechno tu je a musíte vědět, za jak krátký čas jsme se vypracovali. Mám tu lidi, na které se můžu spolehnout, jsou to dobří lidé a jsem na to pyšný, abych byl upřímný.

Samozřejmě nejsme konkurenceschopní, ale to není pod mou kontrolou. A samozřejmě to je něco, co mě dělá nešťastným. Proto musíme na to musíme tlačit, pořádně silně na to tlačit – a nezajímá mě jak. To znamená pracovat na tom, abychom získali peníze, na vývoji, na tom, abychom se posunuli dopředu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy