Ferrari nabralo správný směr, protože ho vede Švýcar, tvrdí Lauda

Mattia Binotto stojí dle Rakušana za současnými úspěchy Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Ferrari po třech letech, kdy se z menší či větší dálky dívalo na záď Mercedesu, pomalu zkracuje náskok na Stříbrné šípy. Jeho bývalý pilot, který italské značce přivezl dva mistrovské tituly, má zcela jasno, proč tak tomu je.

Dnes osmašedesátiletý Andreas Nikolaus "Niki" Lauda strávil ve stáji Ferrari necelé čtyři roky. Nebylo nikdy tajemstvím, že s italskými inženýry moc nevycházel a jeho slovní půtky s Maurem Forghierim, ale i dalšími členy stáje jsou dobře známé - ostatně stačí si přečíst jeho knihu Protokol (u nás vyšla jako Mé roky s Ferrari) a uděláme si obrázek sami.

Niki Lauda a Lewis Hamilton po závodě v Číně | foto: Daimler AG

Za momentální vzestup Ferrari je přičítána zásluha nástupci Jamese Allisona, sedmačtyřicetiletému Mattia Binottovi. A právě v tom vidí Lauda potvrzení svých slov, protože dle jeho názoru, jak jej prezentoval italský list La Republica, Binotto není žádný Ital, protože se narodil v Lausanne.

"Považujete Binotta za Itala? Ve skutečnosti je to Švýcar a to se také začíná u Ferrari pozitivně projevovat. Stáj je nyní efektivní, protože organizaci má na starosti Švýcar a dokáže Italy zvládnout. Spolupracuje s nimi, ale zároveň může mít určitou svobodu a vyjádřit své nápady představy. Arrivabene je sice šéfem závodního týmu, ale nepochybuji o tom, že klíčovou postavou pro Ferrari je právě Binotto. Alespoň zvenčí to tak vypadá," vyzdvihuje inženýrovy zásluhy Lauda.

Představme si Mattiu Binotta

Pokud se podíváme do životopisu, je v něm jasně uvedeno, že Mattia Binotto se narodil 3. listopadu 1969 v Lausanne, vystudoval v témže městě na polytechniku (1994), dále získal titul v Modeně - obor automobilové motory. V roce 1995 nastoupil k testovacímu týmu Scuderia Ferrari jako zkušební inženýr motorů a stejnou roli plnil u závodního týmu v letech 1997-2003. Od roku 2004 působil ve funkci inženýra závodních motorů, po roce 2007 už byl hlavním inženýrem v závodním oddělení; tuto funkci rozšířil o dva roky později na vedoucího motorových a KERS operací. Následovalo jmenování na post zástupce ředitele oddělení motorů a elektroniky (říjen 2013), poté se stal šéfem operací pohonné jednotky a 27. července 2016 dospěl do funkce technického ředitele Scuderie Ferrari.

"Je pravda, že jsme letos čekali velmi silné Red Bully, místo toho se objevilo jako nesmírně kvalitní Ferrari. V tuto chvíli Red Bully hodně ztrácejí. Mám dojem, že v teplejším počasí je Ferrari rychlejší, my zase máme navrch v zimě," dodává Lauda po dvou závodech sezóny, v níž je dle jeho názoru Ferrari horkým aspirantem na mistrovský titul.

Sergio Marchionne | foto: Ferrari S.p.a.

Marchionne výroky nekomentuje

Prezident Ferrari prohlášení rakouského exmistra světa v italských novinách nemínil komentovat, protože by musel volit slova, která jeho postavení a společenské úrovni nepřísluší. Navíc před časem prohlásil, že bude ohledně svých výroků do médií opatrnější: "Nebudu se k tomu vyjadřovat. Kdybych to udělal, musel bych říci nějakou urážku. A přítele urážet nehodlám," uvedl pro La Reppublica Marchionne. Naopak co se výkonu Ferrari týče, tam byl Marchionne sdílnější.

"Jsme rádi, o tom není pochyb. V posledních letech to vypadalo, jako by na nás při vývoji vozu padla nějaká únava, ale to už se letos nestane. Máme program, který běží na plné obrátky, potřebujeme jen trochu času," doufá Marchionne a potvrzuje tak názor, že letos by mohl být boj o titul intenzivnější.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy