Proč má Force India dobré výsledky zajímavě vysvětluje Hülkenberg

Nico Hülkenberg proniká do struktury týmu Force India | foto: Sahara Force India

Tým zpočátku považovaný spíše za outsidera, který v F1 dlouho nevydrží, od svého debutu v roce 2008 až na jednu výjimku vytrvale postupuje vpřed. Co podle názoru současného pilota Nico Hülkenberga stojí za tímto úspěchem?

Možná si ještě pamatujete rok 2008 a marné snažení dvojice Giancarlo Fisichella / Adrian Sutil dojet na bodované pozici. O rok později to nevypadalo o moc lépe, ale přišla Grand Prix Belgie a malý tým málem zaskočil všechny velké hvězdy - Fisichella stanul na pole-position a v závodě podlehl pouze Kimi Räikkönenovi na Ferrari.

Tým vedený kontroverzním miliardářem Vijay Mallyou zatím sklízí pozoruhodné úspěchy, nejen ve srovnání se stájemi podobného charakteru, ale dokáže bojovat i s týmy s podstatně vyšším rozpočtem. Jednu z příčin vidí současný pilot Nico Hülkenberg ve skutečné nezávislosti týmu, protože právě činnost bez podpory automobilky vedla k vysoké efektivitě.

Nico Hülkenberg bývá často v dobrém rozmaru | foto: Sahara Force India

"Řekl bych, že se nemohli »zkazit«, protože za sebou neměli velkou továrnu, která by do nich lila peníze, vyvíjeli se postupně. Nebylo to jako u Sauberu: BMW přišlo a odešlo. Force India nikdy neměla scénář, ve kterém by náhle měli k dispozici spoustu peněz, měli jich vždy tak akorát. A když musíte pracovat s nižším rozpočtem, tak se naučíte s ním účinně nakládat. U Sauberu jsme takovou infrastrukturu viděli, takže nějakou dobu se mohli nazývat továrním týmem," připomíná Hülkenberg éru švýcarské stáje mezi lety 2006 a 2010.

V Singapuru se cítím dobře

Německý pilot rovněž zhodnotil své šance na okruhu Marina Bay, který označuje za svůj oblíbený, ačkoliv tu nikdy nedojel lépe než devátý. Proto chce své pošramocené statistiky napravit a ukousnout rovněž něco z náskoku 16 bodů, které ztrácí na svého týmového kolegu Péreze.

"Městský okruh, noční závod v místě, které je světovým uzlem. Trať je velkolepá a jezdí se před úžasnou kulisou - je to určitě jeden z nejlepších závodů, jaké můžeme v kalendáři mít. Ale je opravdu hodně náročný, dlouhé kolo s mnoha zatáčkami je výzvou pro inženýry ohledně nastavení vozu: zdá se být nekonečné. Z hlediska pilota je opravdu velmi těžké poskládat všechny sektory tak, aby z toho vyšlo perfektní kolo. Je tu také velké horko a vlhko. V autě téměř vždy sedíme dvě hodiny v dusnu... to nás opravdu prověří," hodnotí okruh Marina Bay Nico Hülkenberg.

Loni skončil pro Nica závod po kolizi s Massou | foto: Pirelli

"Já osobně mám rád první sektor - jsou tu hrboly a vysoké obrubníky, takže potřebujete auto, které jede plynule, má dobrou trakci a získává ve středně rychlých zatáčkách. Pak tu jsou další zajímavá místa, třeba zlom v zatáčce 6 na pravou ruku a nájezd do následující sedmičky," vypočítává Hülkenberg.

Jestli něčeho devětadvacetiletý pilot v Singapuru lituje, tak to je nedostatek času. Proto se mu ještě nepodařilo prohlédnout si město, které podle jeho vzdáleného poznání může nabídnout každému něco. "Nikdy se mi nedostalo cti Singapur lépe poznat, částečně kvůli našemu harmonogramu; jsme natolik vytížení, že na případnou prohlídku téměř nemáme čas. Navíc jakmile začne závodní víkend, je obtížné se po městě pohybovat, protože mnoho silnic je uzavřených, takže se moc daleko od okruhu nedostaneme. Zdá se, že to je velice zábavné město - i když asijské, tak s evropskou atmosférou," dodává Hülkenberg.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy