Žaloba kvůli odložení Halo konceptu je nesmysl, tvrdí Ecclestone

Kolem ochrany kokpitu ještě bude nemálo tahanic | foto: Red Bull Content Pool

Už se zdálo, že příští rok se nad hlavami pilotů rozklene Halo koncept a fanoušci budou muset skousnout další odklon od klasických monopostů (tedy mimo těch, kteří toto řešení podporují). Ale věci se nakonec vyvíjejí jiným směrem.

Mezi těmi, kteří podporují odložení ochrany kokpitu, je i Bernie Ecclestone. Domnívá se, že by celé zařízení mohlo být dokonce nahrazeno nějakým zcela jiným řešením. Halo koncept v druhé verzi by měl být vyzkoušen všemi týmy a piloty do konce této sezóny, aby se získalo co nejvíce údajů o funkčnosti a viditelnosti.

"Chceme se na to soustředit. Nebudeme to nazývat Halo, jde nám především o čelní ochranu pilota. Musíme to dostat v současné podobě na auta a uvidíme, jestli se to pilotům bude líbit nebo ne. Několik už absolvovalo pár kol, já si myslím, že by někdo měl jet celý závod, aby zjistil, jestli se mu líbí být takto »uzavřen«. A pro rok 2018 musíme přijít s něčím, co poskytne pilotovi maximální ochranu," prohlásil Ecclestone.

Ecclestone zastává názor, že by se Halo koncept měl vyzkoušet při závodě | foto: MiZ, F1NEWS.cz

Protože Ecclestone za svého života musel umět kličkovat i mezi paragrafy, pochopitelně se naskýtá otázka právních postihů. Nemyslí si, že pokud by došlo k incidentu s následkem poranění hlavy, nemělo by to vést k soudní při nebo žalobě. Ale dívá se na věc i z druhé strany.

"Co kdyby došlo k nehodě a Halo koncept poranil pilotovi hlavu? Kdo za to bude mít odpovědnost? Pokud by došlo k nehodě a někdo zůstal v autě uvězněn, monopost zachvátil požár a dotyčný nemohl ven? Vlastně jenom Niki Lauda ve Strategické skupině o podobné problematice hovořil, jinak to nikoho nenapadlo," pokračuje Ecclestone.

Ecclestone zároveň popřel, že by byl Charlie Whiting v obtížné pozici kvůi odložení Halo konceptu. Zdůraznil, že jeho funkce je závodní ředitel FIA a rozhodnutí o Halo konceptu je dílem Strategické skupiny, teprve poté zamíří do Komise F1. Potvrdil však, že nadále bude pro zavedení tohoto systému zásadní kolektivní odpovědnost: "Stoprocentně ano," nepřipouští Ecclestone žádnou výjimku.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 2 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy