Mercedes má navíc na přípravu vozů pro Grand Prix Monaca o den méně, protože jak už je tradicí, tréninkové jízdy začínají už ve čtvrtek, v pátek F1 v Monte Carlu nejezdí.
"Naštěstí podobné druhy incidentů jsou pro náš tým výjimkou, ale když už k němu došlo, umíme se s ním poměrně dobře vypořádat. Když byly oba vozy zpátky v garáži, proběhla analýza jejich stavu, následovala spousta telefonátůa byl vystaven jakýsi »karanténní« seznam. Naší prioritou je jistota, že vůz bude v bezpečí. A tento seznam zahrnuje veškeré části, u kterých mohlo dojít k nějakému poškození. Tentokrát obsahoval 1000 - 1200 dílů, ať poškozených, nutných prověřit nebo nutných udělat na nich nějakou úpravu," vysvětluje postup provozní ředitel Mercedesu Rob Thomas.
"Až se provede velké množství montážních prací, například spoilerů, poputuje vše do zkušebny a budou provedeny kompletní testy, abychom zjistili, zda ještě určité pasáže mají strukturální integritu. Spousta dalších dílů rovněž bude zkontrolována nedestruktivním a dimenzionálním způsobem , aby se zjistilo, zda třeba nemají trhliny či jiné poškození," pokračuje Thomas, který podotýká, že existuje určité množství dílů, které budou moci být znovu použity, ale jinak došlo k poměrně velkým škodám.
Základní prověrka dílů proběhla do 24 hodin, aby mohli být kontaktováni dodavatelé ohledně dodávek určitých komponentů nebo mohla být zahájena jejich výroba přímo v továrně automobilky. "Plánování a organizace je pro nás velkou výzvou, ale myslím, že náš tým v této oblasti vyniká. Týmová práce mezi jednotlivými odděleními je bezproblémová a veškerá komunikace probíhá v reálném čase," dodává Thomas.