Na F1 se mladý necítím, s Ferrari v kontaktu nejsem

Nehoda mi pomohla najít nové limity, tvrdí Verstappen | foto: Scuderia Toro Rosso

Nejmladší pilot Formule 1 Max Verstappen se letos asi nejvíc zviditelnil hrůzostrašnou kolizí v ulicích Monaka. Po ní se rozběhla debata, zda je s ohledem na jeho věk správné, aby startoval v natolik náročném prostředí, jakým F1 bezesporu je.

Sám Max tvrdí, že právě nehoda v Monacu mu pomohla najít v F1 pro něj novou, odlišnou pozici. Mohlo se stát, že se kolize a náraz v rychlosti přes 200 km/h uloží do podvědomí a přinese strach. Verstappen to odmítá: "Seběhlo se to tak rychle, že nebyl čas o tom moc přemýšlet. Jediné, co mě napadlo, abych se připravil na pořádný náraz."

Poté se vyskytlo nemálo kritických hlasů, že formuli 1 ještě nedorostl. Max však vidí tuto okolnost zcela obráceně - havárie mu dodala nový zdroj důvěry bez ohledu na negativní reakce, které musel přijímat. "Po nehodě jsem víc pochopil svůj vůz, taky si uvědomil, jak je bezpečné a že mu mohu plně důvěřovat. Od toho závodu také cítím citelný skok ve svém výkonu, protože mám nové limity," vysvětluje Verstappen.

Necítím se příliš mladý
Nijak ho netrápí ani hlasy, které hovoří o jeho příliš nízkém věku a nezralosti pro F1. Verstappen si myslí, že připraven je dostatečně: "Mnoho kluků by rádo zkusilo to, co já. Zcela upřímně řečeno, je to hodně těžká záležitost. Já mám výhodu, že jsem se hodně naučil od mého otce, takovou školu může mít jen málokdo. Myslím, že ve svém věku mám podstatně větší zkušenosti, než moji vrstevníci."

Kdo jiný než otec by měl v tomto případě pomoci radou? | foto: Scuderia Toro Rosso

Verstappen si rovněž myslí, že by mladíci měli dostávat mnohem více příležitostí v juniorských kategoriích, než vstoupí do F3. "S tím souhlasím, viděli jsme v poslední době plno vážných nehod, což formuli 3 vůbec neprospívá." Situace došla tak daleko, že si FIA na viníky nehod důrazně posvítit.

Max je hodně překvapen rychlostí, jakou prolétl za dva roky až do F1. "Sám jsem překvapen, jak krátký čas jsem na to potřeboval. Osobně si myslím, že to nebylo vůbec lehké." Prospěl mu také velký tlak vyvíjený na něj v rámci programu stáje Red Bull, za nímž stál dr. Helmut Marko.

Na otázku, jak takové prostředí chování a případnou kritiku svého výkonu snášel, Verstappen odpověděl: "Já osobně moc velký tlak necítil. Jen jsem se snažil dostat ze sebe to nejlepší. Média nebo ostatní piloti si o mně mohou říkat co chtějí. Pro mě je důležité, že mám maximální podporu týmu. Nejdůležitější ale stejně zůstává víra v sebe sama a nestarat se, co kdo o vás říká."

Sedět ve stejném voze, Max by si troufal i na Hamiltona. | foto: Mercedes AMG F1 Team

O budoucnosti nepřemýšlí
Verstappen rád přijímá nové výzvy a srovnání. Domnívá se, že kdyby měl k dispozici Mercedes, byl by rovnocenným partnerem Hamiltona nebo Rosberga. "Stoprocentně tomu věřím. Kdybych takovou šanci dostal, myslím, že bych neměl problém s tím se jim vyrovnat."

Na otázku, zda i v příštím roce bude hájit barvy Toro Rosso, pouze pokrčí rameny: "To opravdu netuším. Pochopitelně, pokud se objeví nějaké jiné nabídky, budu si je muset projít. Ale teď jsem tady a příští rok zatím neřeším. Smlouva s Red Bullem mi běží, ovšem jen těžko lze předvídat, co se může stát."

Ferrari nás nekontaktoval
V souvislosti s otázkou setrvání v Toro Rosso se objevily spekulace, zda Verstappen nebude jedním z vyhlédnutých pilotů na případný post u Ferrari. Jos Verstappen důrazně spekulace odmítá s tím, že syna Ferrari nijak nekontaktovalo. 

Přidal se k němu i dr. Helmut Marko, který zřejmě cítí potřebu rázně dohady utnout: "Nemám nejmenšího tušení, odkud pochází tahle fáma, možná je důsledkem toho, že Max odvádí dobrou práci.Také může být příčina v nejasnostech kolem Kimiho, to se pak vždycky nějaké dohady vyrojí. Faktem je, že Ferrari s Maxem v žádném kontaktu není."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 4 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy