Víme, co se ohledně dam sluší, proto se spokojme s konstatováním, že i když Michèle de facto ukončila svou kariéru v roce 1986, ještě si na přelomu století odskočila k maratónu London-Sydney. Už pět let vykonává funkci prezidentky FIA Women & Motor Sport Commission.
Moutonová a formule 1 - to nikdy nešlo dohromady. I když se na počátku 80. let, tedy v době její největší slávy u Audi objevily spekulace, že by do monopostu mohla usednout, Michèle to rázně odmítla. To jí však nebrání, aby se nevyjádřila k současné situaci v F1, zejména pak z hlediska přítomnosti žen.
Už na konci týdne se kriticky vyjádřila k prohlášení španělské pilotky Carmen Jordá o její touze usednout do skutečného vozu F1 (článek zde). Moutonová se pozastavila nad tím, že ve své kariéře, čítající 44 startů v seriálu GP3 ještě ani jednou nedokázala bodovat. "Kdybych už měla navrhnout nějaká jména pilotek, splňujících podmínky pro F1, určitě by to byla Simona de Silvestro, Danica Patrick, Susie Wolff nebo Beitske Visser. Danica právě zahájila 100. závod v sérii NASCAR, Beitske si vede výborně ve formuli Renault 3.5.
Tyhle dívky už předvedly dobré výsledky. Pak jsou tu pochopitelně i takové, které dosáhly jisté úrovně v motorsportu díky marketingovým zájmům nebo dokonce z politických důvodů, ty mě ale nezajímají," uvádí Moutonová. Při té příležitosti byla připomenuta i zatím poslední žena, která se pokusila kvalifikovat do Grand Prix, ale Italka Giovanna Almati v roce 1992 zdaleka nestačila na mužské kolegy, navíc se proslýchalo, že její angažmá v Brabhamu mělo jako hlavní cíl přilákat sponzory - což se nakonec nepodařilo.
Vicemistryně světa v rallye 1982 dodává, že v motorsportu pořád figuruje příliš malý podíl žen. I tak vidí další nadějné tváře - Tatiana Calderon v Evropském šampionátu F3, Lucile Cypriano v SEAT Eurocup nebo Marta Garcia v závodech motokár. Všechna tato děvčata mají podle ní šanci se v blízké době výrazně prosadit. "Jednou ze zásadních věcí musí být stejné materiální možnosti pro dívky i chlapce," tvrdí Moutonová. "To byl případ i mých závodních zkušeností; měla jsem stejné předpoklady uspět. Díky tomu pak také poměrně snadno zjistíte, jestli je dotyčná dobrá nebo ne."
Moutonová si vyrovnání právě v této oblasti klade za svůj cíl. "Musíme dosáhnout toho, aby podmínky pro chlapce i děvčata byly srovnatelné. Už se to dalo do pohybu, takže brzy uvidíme výsledky. Do tohoto procesu chceme zapojit i národní automobilové federace. Ale připouštím, že to je hodně velký úkol."