"Nic, o čem byste snili." Grosjeana nové pneumatiky nepřesvědčily ani v Abú Zabí

Romain Grosjean během včerejšího testu pneumatik | foto: Haas F1 Team

Nové pneumatiky pro sezónu 2020 na Romaina Grosjeana nezanechaly moc dobrý dojem ani při včerejším testování v teplejším Abú Zabí. Svůj názor od Austinu moc nezměnil. Proč?

Pirelli se již před 2 měsíci po tréninku před Velkou cenou Spojených států setkalo s negativní zpětnou vazbou pilotů a týmů, které navrhly zůstat u letošních specifikací místo těch nově vyvinutých, které mají trochu jiný profil, širší pracovní rozpětí, nižší degradaci a méně se přehřívají.

To by vyžadoval souhlas minimálně sedmi týmů. Podle výrobce pneumatik by to ale byl krok zpět a testování v teplejším Abú Zabí, kde mají týmy více času pro změny nastavení, poskytne reprezentativnější obrázek.

Grosjean ale svůj názor od první zkoušky nových pneumatik v Austinu nemění: "Zůstává stejný." Které specifikace by chtěl vidět příští rok? "Nevím, je na to příliš brzy. Ale nemělo by to být otázkou, ne? Jsme tam, kde jsme."

"Pokud se ptáte mě, nevím. V závislosti na trati bych vám řekl to či ono. To se ale nestane. Po roce vývoje byste měli chtít říct: 'Budu závodit na nových pneumatikách,' o tom není pochyb," pokračuje bez evidentního zápalu francouzský pilot.

Haas včera provedl mnoho srovnání mezi různými směsmi pneumatik pro rok 2019 a 2020. "Některá byla těsná, jiná se od sebe hodně lišila. Ty nové jsou jiné. Mají svá pozitiva i negativa. Provedli velkou změnu," hodnotí Grosjean, jenž včera strávil za volantem 146 kol a zajel 5. nejrychlejší čas právě na nové nejměkčí (C5) směsi.

"Znovu se musíme podívat na to, jak budeme auta provozovat, a zajistit, abychom využívali všechno na maximum. Ale pokud se ptáte, jestli jsem s novými pneumatikami spokojený a jestli vyřeší některé problémy - teplotní degradaci, citlivost při následování jiného auta - tak vám musím říct pravdu," říká Grosjean.

"Ne, tyto problémy to plně nevyřeší. Degradace na některých směsích byla lepší. To, že můžete jezdit s nižšími tlaky, vám také pomáhá. To jsou tedy ta pozitiva. Ale nejde o nic, o čem byste snili," zakončuje své rozporuplné hodnocení 33letý pilot.

Ve středu srovnávací jízdy letošních a nových pneumatik Pirelli v Abú Zabí pokračují od 9 do 18 hod tamějšího času, za volant Haasu VF-19 tentokrát usedne testovací pilot Pietro Fittipaldi.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 7 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy