Ricciardovi u nových monopostů nezáleží na rychlosti. Důležité je těsné závodění, říká

Daniel Ricciardo po kvalifikaci v Soči | foto: Renault Sport F1

Monoposty Formule 1 mají být od zavedení revolučních pravidel v roce 2021 zhruba o tři vteřiny na kolo pomalejší. Daniel Ricciardo v tom ovšem problém nevidí.

Formule 1 představila v minulých dnech nová pravidla pro revoluční sezonu 2021. Ty se týkají jak technických regulí, tak i celkového vzhledu monopostu. Nutno říci, že plánované změny jsou vnímány rozporuplně. Většina je však kvituje, jsou nicméně i tací, kterým se budoucí kroky královny motorsportu nezamlouvají.

Co těmto lidem vadí? Tak především neustálý nárust váhy formulí, toho se dočkáme také v roce 2021 a nebude zrovna zanedbatelný. Kromě několika dalších bodů se sem a tam objevují také negativní reakce na zpomalení vozů. Ty by měly být oproti současné generaci pomalejší o několik vteřin. Právě na toto téma se novináři zeptali současného pilota Renaultu Daniela Ricciarda.

Ricciardo, Daniel | foto: F1NEWS.cz

Neřeším, jestli budou vozy v roce 2021 pomalejší o tři vteřiny než dnes. Abych byl upřímný, jednu z nejzábavnějších sezon ve Formuli 1 jsem zažil v roce 2014. Tehdy byly vozy asi o osm vteřin pomalejší, oproti dnešku, ale závodili jsme tvrdě,“ vrací se Australan do roku svého nástupu k Red Bullu, kdy dokázal zdolat Sebastiana Vettela, coby čerstvého čtyřnásobného mistra světa.

Byl jsem na setkání s FOM, měli tam nějaké natáčení na motokárové dráze, sice jezdili rychlostí asi 30 kilometrů za hodinu, ale já jsem byl nadšený, protože to bylo těsné,“ praví oblíbený jezdec a dále pokračuje, „Raději budu mít dobré závody než překonávání traťových rekordů kolo co kolo. Pak bychom totiž mohli udělat po zbytek našich kariér pouze časovky. Takže já nemám problém s tím, že budou vozy o tři sekundy na kolo pomalejší.“

Ricciardovi se nové vozy líbí. Jedním dechem však dodává, že důležité je, jak se budou řídit a jaká bude realita. Podle něj vypadají každopádně monoposty budoucnosti oproti předchozím dekádám lépe. U současných strojů se mu nezamlouvá zejména jejich šířka. Tratě se totiž během let příliš nerozšířily, avšak formule ano. Proto je předjíždění méně. Zároveň je v takových podmínkách těžké hledat čistý vzduch, především pokud jste v těsném závěsu za jiným vozem. Takový názor má alespoň Australan hájící barvy Renaultu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 3 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy