MERCEDES
Valtteri Bottas, 1. místo
Jsem moc spokojený. Měl jsem opravdu pěkný start. Rychlost byla hodně dobrá a mohl jsem si závod kontrolovat. Jsem pyšný na to, že jsem členem týmu. Šestý titul v řadě, to je opravdu působivé. Je to úžasný výsledek a zápis do historie. Měli jsme dobrou sezónu a využili většiny příležitostí, je to skvělé. Měl jsem dnes skvělý start, jeden z mých nejlepších vůbec. Čekali jsme, že budeme rychlí, ale hůř se tu předjíždí, takže jsme věděli, že se o to alespoň budeme muset pokusit a dostat se do vedení a jsem rád, že to vyšlo. Užil jsem si to. Novinky dobře fungovaly, auto bylo dobré a Suzuku mám moc rád. I když se mi to nikdy zvlášť nedařilo. Ale teď ho mám ještě raději. Už je to nějaký ten pátek, co jsem vyhrál naposledy a ten pocit mi chyběl. Jsem moc rád, že se mi to podařilo zrovna dnes, když jsme zvítězili v šampionátu.
Lewis Hamilton, 3. místo
Jsem moc rád za tým, je to skvělý výsledek! Šestý titul konstruktérů v řadě, to je úžasný výkon a trvalo to dlouho a stálo nás to kus tvrdé práce. Jsem moc pyšný, že toho mohu být součástí, opravdu to jen ukazuje naši sílu. Zasloužíme si to a díky všem za jejich práci a odhodlání. Valtteri dnes odvedl skvělou práci a zasloužil si vyhrát, gratuluji. Já udělal maximum a asi tu byla šance na double, takže se na to podíváme a zjistíme, co jsme mohli udělat lépe. Následující závody podle mě budou náročné, Ferrari je silné a má výhodu na rovinkách a je to tedy těžké je porazit v kvalifikaci, takže se musíme snažit v závodě. Ale je to alespoň vzrušující pro fanoušky. My dnes budeme slavit, zítra však budeme zase pracovat, stále nám zbývají závody.
Toto Wolff, šéf týmu
Když jsme se před lety na tuto cestu vydali, chtěli jsme vyhrávat častěji a bojovat o titul. A nyní, po šesti letech jsme získali náš šestý titul v řadě. Nikdy jsme nemysleli, že to bude možné a jsem moc šťastný za všechny, kteří se do toho zapojili. Není to vždy lehké, je to tvrdá práce, občas to bolí, ale vždy jsme se vyhrabali zpět. Nemohu jim všem dostatečně poděkovat. Chci tento titul věnovat Nikimu, který byl od začátku důležitou součástí a moc nám chybí. Každý den na něj myslím a stále nemohu uvěřit, že už tu není. Pořád si říkám, co by řekl on a nebo co by si myslel. Dnes by to asi bylo "Gratuluji, ale před sebou máte další sezónu. Dnes to bylo jako na horské dráze, ranní zklamání, protože jsme v kvalifikaci nebyli nejrychlejší, ale potom jsme vyhráli jak závod, tak titul. Těžko se to vstřebává.
FERRARI
Sebastian Vettel, 2. místo
To byl opravdu hrozný start. A potom to bylo náročné. Mercedes byl rychlejší než my. Bylo to těžké odpoledne, abych si udržel druhé místo, ale celkově to byl pozitivní den.
Charles Leclerc, po penalizaci 7. místo
Byl jsem dost nedotáčivý za Sebem pak jsme se střeli. Byla to zrádná situace. Bylo zřejmé, že závod bude po incidentu z prvního kola těžký,Alespoň jsem si při předjíždění užil dost zábavy, ale výsledek není to, co jsme chtěli.
Mattia Binotto šéf týmu
Gratuluji soupeřům a přátelům k dalšímu a zaslouženému titulu v poháru konstruktérů. Během sezóny prostě odvedli nejlepší práci a to přesně v našem sportu potřebujete udělat. Co se nás týče, rád bych zdůraznil pozitivní aspekt, především výkon auta, který byl dostatečně dobrý na první řadu v kvalifikaci a skvělý výsledek zde v Suzuce. Co se samotného závodu týče, to bylo zklamání, že jsme to nezopakovali. Velká škoda. Start nám pokazil zbytek závodu, i když musím říci, že soupeři byli velmi rychlí a my se víc trápili s opotřebením pneumatik. Udělali jsme chybu a musíme se na to zaměřit a zlepšit se.
RED BULL
Max Verstappen, nedokončil
Dobře jsem odstartoval, byl jsem vedle Charlese [Leclerca] na vnější straně, když se rozhodl do mě zabočit. Když se ohlédnu zpět, neudělal bych nic jinak. Pak jsem ztrácel hodně přítlaku.
Komisaři to nejprve vůbec nevyšetřovali, teď se to rozhodli prošetřit po skončení závodu. Nevím už, co víc by měl udělat, aby dostal trest. Má rád tvrdé závodění, ale tohle tvrdé nebylo - šlo o nezodpovědné závodění! Nic s tím nenaděláte. Seb se také pohnul před zahnutím světel, podle pravidel to nesmíte. Potrestán nebyl, nechápu, co se dnes děje s pravidly.
Alexander Albon, 4. místo
Tohle je v F1 mé zatím nejlepší umístění. Tento víkend si myslím, že byl s týmem můj nejlepší. Stále ještě nejsem úplně rozkoukaný, ale jsem se svým pokrokem a rychlostí spokojen. Dnes jsme udělali další krok kupředu.
Christian Horner, šéf týmu
Po dobrém startu se Max bohužel dostal do incidentu a kolize s Leclercem, nakonec musel odstoupit. Vypadalo to, že nechal dost místa, ale necháme komisaře, aby o tom rozhodli. Alex už neměl tak perfektní start, dostal se za McLareny, ale zabojoval a strategie díky jeho jízdě fungovala. Předjel Norrise, což byl tvrdý, ale férový manévr a brzy dojel Sainze, po zbytek závodu jel osamoceně a bez chyby a zajistil si zatím nejlepší výsledek. Odjíždíme zklamaní a to obzvlášť doma před fanoušky Hondy, kteří byli úžasní. Gratuluji Mercedesu k jejich šestému titulu konstruktérů.
MCLAREN
Carlos Sainz, 5. místo
Šlo to tu dobře. Zvládl jsem se na startu dostat před Red Bully a potom za sebou udržet Ferrari. Byl to dobrý pocit. Myslím, že páté místo je ten nejlepší možný výsledek, kterého jsme mohli dosáhnout. Gratuluji týmu, byl to solidní víkend!
Lando Norris, 13. místo
Frustrující den. Měl jsem dobrý start a předjel pár aut vnějškem. Potom tam byl přede mnou incident, úlomky na trati a roztočená auta. Musel jsem zpomalit, bohužel, a to mě stálo pozice. Musel jsem to vzdát ale i tak jsem byl myslím šestý. V tom chaosu jsem si poškodil kvůli úlomkům brzdy a musel brzy do boxů a pak to bylo jasné. Udělal jsem, co to šlo, ale ke konci jsem se trápil s pneumatikami a nemohl udělat víc. Pár pozitiv i pár negativ, ale Carlos získal pěkný počet bodů.
Andreas Seidl, šéf týmu
Vytěžili jsme dnes hodně, získali deset dalších bodů a navýšili náskok v tabulce konstruktérů. Carlos jel skvěle. Ale máme smíšené pocity, protože vysoko mohl dojet i Lando. Silně nesouhlasíme s tím, že soupeři nechávají auto s vážně poškozeným křídlem na trati. Pro ostatní je to risk. Poté, co to Leclercovo křídlo konečně vzdalo, měl Lando smůlu a poškodil si brzdy. Musel do boxů a měl po závodě. I tak do toho dal vše a předvedl skvělý výkon. Celkově si můžeme odnést spoustu pozitiv. Tým tvrdě pracoval a auta tu byla silná. Těšíme se na zbývající závody. A také gratuluji Mercedesu k zisku šestého titulu v řadě.
RENAULT
Daniel Ricciardo, 6. místo
Tým si dnes zasloužil dobrý výsledek. Po pár posledních závodech jsme byli trošku frustrováni, protože jsme nezískali body a tak je to dnes výborné. Měli jsme problém v kvalifikaci se zadní částí auta, ale kluci to zvládli opravit. Měli jsme dobrou rychlost a závod šel celkem bez problému. Start vyšel, měl jsem pár dobrých soubojů a vyhráli jsme. Využili jsme strategii, odjeli a nakonec si vyjeli zasloužené sedmé místo.
Nico Hülkenberg, 10. místo
Jsem moc rád. Daniel i já jsme na bodech. Bojovali jsme a snažili se, nakonec to vyšlo. Napravili jsme nepříliš dobrou kvalifikaci. Osobně jsem měl dobrý start, předjel pár aut a potom na to šlapal, abych měl co nejlepší pozici. Od té chvíle to byl boj. Celý druhý stint jsem byl v provozu a na konci to bylo hodně zajímavé, všem odcházely pneumatiky, bylo horko a byla to zábava. Jsem spokojen.
Cyril Abiteboul, šéf týmu
Byl to bizarní víkend, nejelo se v sobotu, takže dnes museli být vše perfektní. Bohužel nám začátek nevyšel a oba vozy měly v kvalifikaci potíže, ačkoliv rozdílné. I přes špatnou startovní pozici jsme to nevzdali a bojovali. Mechanici odvedli skvělou práci a to na to měli jen omezený čas. Oba jezdci měli čistý start a to po dlouhé době a začátek byl samá akce, hodně slušných předjíždějících manévrů od obou. Nico také zahrál týmově, což nám vyšlo a moc mu děkujeme. Odjíždíme s body a to s oběma auty, což je skvělá odměna za problémy, které jsme poslední dobou měli a to přesto, že auto mělo na to bodovat.
TORO ROSSO
Pierre Gasly, 8. místo
Dnes jsem opravdu šťastný! Měli jsme už dobré ráno, kdy jsem se kvalifikoval jako devátý. Přitom jsem nejel první trénink a třetí byl zrušený. Většinu závodu jsem se pohyboval na sedmém nebo osmém místě. Bylo to intenzivní. Renault a Racing Point tvrdě tlačily. Měli jsme několik intenzivních bitev. Nakonec jsme však získali body. Je to zvláštní před všemi japonskými fanoušky. Je to pro Hondu a celý tým. Těšíme se na zbytek závodů.
Daniil Kvyat, 12. místo
Dnes ráno bylo vše ok, až do posledního kola kvalifikace. Nevím, proč jsem v něm byl tak pomalý. Start ze čtrnáctého místa nebyl ideální, věděl jsem,. že to bude těžké. Navíc jsme v prvním kole ztratili několik pozic. Pak to ale bylo z mého pohledu velmi solidní a tempo bylo dobré. Budeme muset pracovat na zlepšení kvalifikace.
Franz Tost, šéf týmu
Po včerejší nepřízni počasí předvedli oba piloti v ranní kvalifikaci docela dobrý výkon. Pierre se kvalifikoval devátý, Daniil měl nějaké problémy v posledním pokusu Q2 a skončil na čtrnáctém místě. Oba jezdi měli dobrý start. Pierre řídil velmi silný závod. Dokázal zůstat před Strollem, skvěle se bránil. Pak jsme zjistili, že má problémy s odpružením, které mu komplikovaly řízení, musel být velmi opatrný, ale zvládl to. Daniil zůstal na trati v prvním stintu déle, než jsme plánovali. Předjel spoustu aut, na body to však nestačilo. Je každopádně pozitivní, že jsme svůj náskok na Racing Point navýšili o další dva body. Nyní se těšíme do Mexika a věříme, že v závěrečných závodech budeme bodovat.
RACING POINT
Sergio Pérez, 9. místo
Tempo bylo v závodě lepší než v kvalifikaci. Autem jsem si byl více jistý. Měl jsem dobrý start a tým odvedl skvělou práci se strategií. Naše tempo bylo dobré. V závěru došlo ke zmatkům se šachovnicovou vlajkou. Takže když mě Gasly předjížděl závod už skončil. Nechal jsem mu tam dostatek místa, nebylo nutné, abychom se dotkli. Je škoda končit závod takto, ale alespoň jsme přivezli pro tým nějaké body.
Lance Stroll, 11. místo
Měli jsme dobrý první stint. Ale můj hlavní dnešní problém představovaly pneumatiky. Strávil jsem většinu závodu za Gaslym, takže mé pneumatiky dostávaly zabrat. To se pak projevilo v závěrečných kolech, kdy mi chyběl přilnavost a nemohl jsem se tak udržet na osmém místě. Soustředili jsme se na strategii jedné zastávky, ale možná byla ta na zastávky dvě lepší. V závěru závodu vám totiž dává značnou výhodu. Dnešek budeme analyzovat, abychom pochopili, kde se příště můžeme zlepšit.
Otmar Szafnauer, šéf týmu
Bylo těžké vybrat mezi strategií na jednu a na dvě zastávky. Výsledky potvrzují, že rozdíl byl mezi nimi minimální. Lance odvedl skvělou práci a zasloužil si získat body, odrazil Renaulty, ale v závěru se jejich pneumatiková výhoda projevila. Sergio přešel na strategii dvou zastávek a v závěru využil čerstvého obutí. Viděli jsme dnes také skvělou a rychlou práci mechaniků. Kredit patří i Mercedesu za šestý titul v Poháru konstruktérů. Neuvěřitelný úspěch.
ALFA ROMEO
Kimi Räikkönen, 14. místo
Je to zklamání. Vždy děláme maximum, abychom získali dobrý výsledek a auto bylo dobré, když jsme přezuli na tu poslední sadu pneumatik. Jeli jsme o tři nebo čtyři sekundy rychleji, než předtím, ale tou dobou už bylo pozdě. Nemohli jsme však najít správné vyvážení v prvních dvou stintech na daných pneumatikách, nefungovalo to a ujížděla mi přední část auta. Musíme projít data a podívat se na to a napravit to, abychom měli výkon jako v poslední části závodu pořád.
Antonio Giovinazzi, 16. místo
Bylo to pro nás náročné. Podmínky kvůli větru nebyly ideální, ale je to stejné pro všechny, musíme se soustředit na naši práci. Naše rychlost se ukázala být lepší v kvalifikaci než závodě, když to srovnáme se soupeři a musíme pochopit, proč tomu tak bylo. Potenciál máme, ale musíme se dál zlepšovat a odvést tu nejlepší možnou práci.
Frédéric Vasseur, šéf týmu
Doufali jsme v body, ale nebyli jsme schopni o ně bojovat. V závěru jsme ukázali mnohem lepší rychlost, na měkké sadě, na to se musíme podívat a zajistit, abychom takový výkon měli během celého závodu. Je to těsné a proto je třeba vytěžit z auta maximum, jinak budou soupeři na koni. A to se dnes stalo.
HAAS
Romain Grosjean, 15. místo
Zkrátka to nebylo tak dobré, jak jsme chtěli. Měl jsem šílený start - nevím proč, každopádně jsem se ocitnul až za Kevinem, což ukazuje, jak špatný start byl. Pak bylo těžké vrátit se do závodu. Měl jsem dva opravdu dobré předjížděcí manévry na Russella a Giovinazziho, ale tempo nebylo dobré, byla to trochu hanba. Budeme dál pracovat a uvidíme jestli pro nás bude další závod pozitivnější.
Kevin Magnussen, 17. místo
Začal jsem poslední a dostal jsem se až na dvanácté místo takže jsem byl docela šťastný ale pak to bylo hrozné s pneumatikami a dalšími věcmi. Kdybych začínal, tam, kde jsem chtěl a předvedl start, který jsem měl, byli bychom v lepší pozici. Každopádně jsme dnes neměli tempo
Guenther Steiner, šéf týmu
Romain se dnes ráno dostal do Q3, což bylo dnešním vrcholem. Kevin měl rozjeté rychlé kolo, ale bohužel havaroval. Auto má rychlost na jedno kolo, ale v závodě se trápíme s pneumatikami. Vypadneme z provozního okna a nemáme tempo, což je velmi frustrující, ale ne nečekané. Ve zbytku sezony se z vozu pokusíme dostat to nejlepší a také ho pochopit, aby se stejné chyby neopakovaly příští rok.
WILLIAMS
George Russell, 18. místo
Kvalifikace byla opravdu složitá. Bylo to nepředvídatelné, ale dal jsem do toho všechno a celkově jsem byl spokojen. Závod byl opravdu obtížný.Měli jsme pár problémů s brzdami.. Byl to pro nás rozhodně jeden z těžších závodů sezony. Mám smíšené pocity, ale můžu být spokojen. Dnes ráno jsem se cítil svěží a odvedl svoji práci.
Robert Kubica, 19 místo
Nebyla to kvalifikace v kterou jsem doufal.Co se týče havárie byla to velká cena za poměrně malou chybu. Ztratil jsem zadní část a zeď už pak přišla celkem rychle. Ale chlapi z týmu odvedli s opravou opět skvělou práci, to nejen dnes, ale během celé sezony. Je to skvělý tým lidí a není snadné závodit v našich podmínkách. Závod byl těžký, celkově je pro nás neděle zklamáním.
Dave Robson, hlavní závodní inženýr
Kvalifikace se odjela za suchých, ale poměrně obtížných podmínek.V důsledku toho byl Robert prvním ze dvou jezdců, kteří způsobili červeno vlajku v Q1 .Mechanici však odvedl parádní práci s opravou jeho vozu, takže Robert mohl nastoupit do závodu. Byla to skvělá ukázka týmové práce. George odvedl dobrou práci. Jde o jeho první zkušenost se Suzukou, kterou zvládl velmi dobře.
Závod se odehrál za klidnějších podmínek než kvalifikace, přesto byl obtížný. Většina jezdců jela na dvě zastávky, s Georgem jsme však zvládli strategii jedné zastávky. Roberta jsme zavolali do boxů dvakrát, protože měl díky tomu lepší pozici, s lepším výsledným časem. Oba piloti odvedli velmi dobrou práci.