V Maďarsku jelo Ferrari dle Leclerca s plynovým pedálem na podlaze

V Maďarsku zbyla na Charlese Leclerca nakonec jen "bramborová medaile" | foto: Scuderia Ferrari

Ferrari odjelo na Hungaroringu zcela osamocený závod a jediný souboj tak zažili pouze mezi jejich vlastními piloty. Někteří se tak domnívají, že se již předem s touto pozicí smířili a příliš na pilu během závodu netlačili. Charles Leclerc ale tvrdí pravý opak...

Poslední podnik letošního šampionátu před letní přestávkou si i přes zisk třetího stupínku na pódiu, jenž měla italská stáj po problémech Valtteriho Bottase prakticky po celou délku maďarské grand prix "předplacen", za rámeček rozhodně dát nemůže. V cíli jim totiž na soupeřící duo Hamilton-Verstappen scházela minuta, přičemž jako jediní ze zbytku pole se udrželi ve stejném kole jako vítěz závodu.

Okamžitě se začaly rojit spekulace, že se Ferrari snažilo dané situaci přizpůsobit a raději pohonná ústrojí ve svých vozech pošetřili pro další podniky. "Také jsme na to maximálně šlapali, abychom měli co nejlepší závod," popírá však tyto zprávy Charles Leclerc. Rovněž se nedomnívá, že by za mnohem vyšší rychlostí vedoucí dvojice jezdců stálo jejich vzájemné soupeření.

"Myslím, že jeli na plný plyn a my jsme jeli na plný plyn. Takže si nemyslím, že by dokázali získat další vteřinu jenom proto, že si to sami užívali. Takže si to nemyslím," dodává pro RaceFans monacký pilot, jehož v závěru závodu předjel stájový kolega Sebastian Vettel.

Na maďarském okruhu se o vítězství poprala pouze dvojice Lewis Hamilton a Max Verstappen | foto: Mercedes AMG F1 Team

"Myslím, že to, co bychom se měli snažit vysvětlit opravdu není ta dnešní minuta, [ale] jak je možné, že jen o týden dříve jsme měli nejrychlejší auto a dnes jsme jaksi nejrychlejší nebyli," přidává svůj komentář také šéf týmu Mattia Binotto. "Zde si myslím, jak často říkáme, je to velmi závislé na trati. Víme, že našemu vozu schází maximální přítlak a když jste na okruhu jako Budapešť, kde se vyžaduje maximum přítlaku, pak tím rozhodně trpíme."

Zvlášť kontrastně v porovnání s výkonem stáje z Maranella na německém Hockenheimu vyznívají její výsledky z uplynulého závodního víkendu. V kvalifikaci ztrácely oba rudé vozy na pole-position přibližně půl sekundy, avšak v samotném závodě zaostávali Leclerc s Vettelem za Verstappenem a Hamiltonem již téměř celou vteřinu!

"V závodě ve srovnání s kvalifikací vás to sužuje ještě více, protože během jediného kvalifikačního kola přilnavost pneumatik nedostatek přítlaku, jenž možná máte, zvládne," vysvětluje závěrem Binotto. "Ale při dlouhé vzdálenosti pak kloužete, přehříváte pneumatiky a je to tím mnohem složitější."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 10 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy