Mercedes nastražil návnadu, Ferrari se chytlo a Vettela to možná stálo pole position

Mercedes neponechává letos nic náhodě | foto: Daimler AG

Mercedes jede letos další spanilou jízdu. Po prvních třech závodech, ve kterých vždy získal v cíli double, nyní následuje Grand Prix Ázerbajdžánu, kde obsadil první řadu na startovním roštu. A vypadá to, že si pohrávají s Ferrari jako kočka s myší...

Městská trať v ulicích Baku patří mezi závodní okruhy, které obsahují delší rovinku. Tam nerozhoduje pouze síla motoru, ale podstatnou roli hraje také možnost pověsit se za jiný vůz a využít tak jeho aerodynamického stínu a tím si zlepšit čas na kolo. Ferrari rozhodně nebylo jediným týmem, který tento "trik" během tréninku vyzkoušelo a ověřili si účinek tohoto způsobu jízdy. Dle slov Sebastiana Vettela lze takto získat až tři desetiny sekundy, přitom na vítězný čas Valtteriho Bottase ztrácel 0,302s...

Avšak v hodině dvanácté, kdy šlo do tuhého, bohužel přišli o jeden ze svých vozů, jelikož Charles Leclerc ve druhé části kvalifikačního klání havaroval a veškerým experimentům podporujícím boj o pole position byl prakticky konec. A aby Sebastian Vettel přišel o šanci využít závěsu za autem jiného týmu, Mercedes si to pojistil nastraženou léčkou, jak odhaluje následující záznam rádiové komunikace.

V Baku se jízda v závěsu opravdu vyplácí | foto: Pirelli

Sebastian Vettel
tým: "Chceš přímo teď jet sám nebo raději počkáš?"
jezdec: "Ne."
tým: "Ok."
jezdec: "Raději počkám. Potřebuji se za někoho pověsit."

Valtteri Bottas
tým: "A Valtteri, nahodíme návnadu, takže..."
tým: "Nastražíme léčku na začátku, když dám vědět v boxové uličce."
tým: "A pamatuj, že to bude prostě odpich."
tým: "Promiň, neřeknu ti to přes rádio."
jezdec: "Rozumím."
tým: "Jdeme na ten plán."
tým: "Budeme startovat."
tým: "Nedrž to dlouho. Odjeď jakmile to bude možné."
tým: "Ok, jdeme na to."
tým: "Sleduj provoz na výjezdu."
tým: "Räikkönen, ten vůz vpředu."

Lewis Hamilton
tým: "Sleduj Valtteriho odjezd a buď připraven zastavit. Běžná startovní pozice, běžný odpich."
jezdec: "Marcus, EB2?"
tým: "Potvrzuji."
jezdec: "Až do čtvrté zatáčky?"
tým: "Takže prostě sleduj Valtteriho při výjezdu a pak to odstavíme na start."
tým: "Až kam je to možné, před tečkovanou čáru."
tým: "A můžeme znovu jet. Prostě běžný odpich."
tým: "Máš provoz, vše jasné, jeď, jeď."
jezdec: "Je přede mnou spousta aut."
tým: "Jo, žádný problém, Lewisi, soustřeď se pouze na tu mezeru před sebou."

A kluci si to vysvětlili již na tiskové konferenci...

Sebastian Vettel: "Myslím, že dobrá práce od těchto dvou. Udržet rytmus. Zejména když, víte, se dělají zkušební starty v Q3. Toto obvykle rytmus naruší."
Lewis Hamilton: "Jednoduše jsme tě v zásadě oblafli."
Sebastian Vettel: "Ale dělali jste starty? Nebo jste prostě zastavili?"
Valtteri Bottas: "Něco takového."
Lewis Hamilton: "Chtěl bys to vědět?"
Valtteri Bottas: "Kalibrace spojky."
Sebastian Vettel: "Jo. Rozhodně je to kalibrace spojky."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 5 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy